02.06.17

SAN Accenten voor SIRE-campagne van N=5 en Bijl PR

De SIRE campagne “Voor wie doe je het eigenlijk”, ontwikkeld door N=5 en Bijl PR, is onderscheiden met twee SAN Accenten in de categorieën Smart Idea en Non-profit. De Accenten worden uitgereikt door De SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland. Daar zijn we heel trots op, want als Bijl PR  hebben we intensief mogen meewerken aan deze campagne.

De Campagne “Voor wie doe je het eigenlijk”,  bestond uit twee delen. Eerst de lancering van The Good Life Agency, een bureau dat diensten levert om ‘gewone’ mensen online succesvol(ler) te laten lijken. Maar het was niet echt. Het bureau was een sociaal experiment dat als doel om te kijken hoe ver mensen gaan voor een succesvol(ler) imago. Tegelijk wilden we een maatschappelijk debat op gang krijgen over het toenemende streven naar perfectie.

Naast bijval was er ook verontwaardiging rondom het bureau. Veel röring in ieder geval en daar ging het om. In nog geen drie dagen tijd werd een enorm bereik gerealiseerd (16 miljoen impressies) met 32.000 unieke websitebezoekers en 170 aanvragen voor de statusverhogende diensten.

Voor wie doe jij het eigenlijk?
De onthulling van het experiment was het startsein van de nieuwe SIRE campagne ‘Voor wie doe jij het eigenlijk?’. Perfectie lijkt tegenwoordig de norm. Die plicht tot perfectie is inmiddels een serieus maatschappelijk probleem. Met de campagne wil SIRE mensen stil laten staan bij de vraag of zij bepaalde keuzes maken omdat ze daar zelf gelukkig van worden of om aan verwachtingen van anderen te voldoen.

Voor De SAN Accenten worden adverteerders en bureaus worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagnes in te zenden, deze worden vervolgens beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals. Uiteindelijk wint de campagne dus twee prijzen. Geweldig! Bovendien zijn we trots op de samenwerking met N=5 en SIRE.

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer