04.05.17

Goede Doelen Meeting of Minds 18 mei

Op donderdag 18 mei aanstaande organiseren we samen met de Hartstichting een Meeting of Minds. Met een Meeting of Minds brengen we professionals bij elkaar die in dezelfde branche of hetzelfde vakgebied werkzaam zijn. Het concept brengt gelijkgestemden samen om meningen te delen, actuele thema’s te bespreken en zo tot nieuwe inzichten te komen die nuttig zijn voor zowel de branche als de deelnemers. Voor het beste resultaat en een goede en open discussie, nodigen we een selecte groep mensen uit voor deze meetings.

Het onderwerp van deze editie:

‘Hoe krijg ik regie over de communicatie agenda binnen mijn goede doelenorganisatie?’

Aandacht voor de thema’s van je stichting of goede doel. Als pr-manager, woordvoerder of communicatieprofessional wil je graag dat de belangrijkste thema’s zichtbaar zijn. Om het op de kaart te zetten of te zorgen voor gedragsverandering of bewustwording.
Het blijkt een uitdaging om de balans te vinden tussen fondsenwerving en communicatiedoelstellingen. Fondsenwerving is vaak leidend omdat het ophalen van geld om de doelen te realiseren nu eenmaal cruciaal is. Terwijl voor het imago van het goede doel dat niet altijd de meest logische en relevante keuzes zijn.
We gaan in gesprek met deelnemers hoe hier mee om te gaan. Hoe zorg je ervoor dat je meer regie krijgt op de externe communicatie? Wat betekent PR binnen jouw organisatie en wat is je rol en imago hierin binnen de organisatie?

De Hartstichting geeft tijdens deze meeting een toelichting op hoe zij werken.
Martijn van Klaveren, Directeur Communicatie Nationale Goede Doelen Loterijen introduceert stellingen om over te discussiëren.

Deelnemende Goede Doelen zijn: Warchild, Aidsfonds, Longfonds, Unicef, MaagLeverDarm Stichting, Alzheimer Nederland, Commonland, Stichting Doen en Natuurmonumenten.

We zijn erg trots op dit lijstje van deelnemende Goede Doelen!

Terug naar overzicht

Auteur

Marjoleine van Klaveren

Marjoleine van Klaveren

Advies/Business Development

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer