29.12.16

De 10 best gelezen Bijl PR blogs van 2016

Over enkele dagen knallen we het nieuwe jaar in. Daarom kijken we graag nog even terug op onze Bijl PR blogs van het afgelopen jaar. Welke blogs zijn in 2016 het best gelezen?

Veel leesplezier, een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

10. ZEEMAN TROUWJURK BINNEN NO TIME OP MARKTPLAATS

Dit jaar verraste Zeeman Nederland de brides to be die het niet erg breed hebben. Een trouwjurk voor €29,99! Binnen no time waren de jurken uitverkocht. Pech voor alle bruiden die ernaast grepen… of niet? Voor onze klant Marktplaats zagen we een mooie gelegenheid om hierop in te spelen; een succesvolle newsjacking.

9. DE CORPORATE WOORDVOERDER IS UITGESPROKEN

De NS liet deze maand de woordvoering over haar nieuwe dienstregeling uitvoeren door specialisten uit de eigen organisatie. Mensen van NS die vanuit het eigen specialisme spraken over de nieuwe regeling. De NS zelf en CommunicatieOnline spreken van een nieuwe ontwikkeling. Goede actie, maar niets nieuws, wat collega Lars Walder betreft.

8. WAAROM PR EFFECTIEF IS

Redactionele aandacht zorgt voor meer impact dan een advertentie. Toch? Maar, wat doet zo’n stukje in de krant nu voor je organisatiedoelstellingen? Verkoop je meer, neemt je merkwaarde toe? Vaak is moeilijk aan te wijzen wat PR je oplevert. Niet voor niets discussiëren we daar heel vaak en veel over in ons vak. De campagne van de Hartstichting om nieuwe burgerhulpverleners te werven laten we het effect van redactionele aandacht zien.

7. EEN VURIGE PR-ACTIE

Wat doe je als je in een nieuw pand zit en je medebewoners kennis wil laten maken met jouw bedrijf? Juist, je organiseert een brandoefening! Of was het toch een borrel? Voor onze klanten bedenken wij vaak PR-acties, dat is nou eenmaal ons werk. In januari trakteerden we onszelf op een PR-actie.

6. HIPPR NIEUW BUREAU @ BIJL PR

Vol trots presenteerden we de afgelopen maand een nieuwe huisgenoot: Hippr, een marketing & PR bureau dat zich als één van de eersten specialiseert in influencer marketing. Hippr is het zusje van Bijl PR en focust zich op lifestyle en hospitality.

5. IN ACTIE VOOR DOUCHES IN ROTTERDAM

Collega Melvin Voskuijl pleit voor meer douchefaciliteiten in het centrum van Rotterdam. Voor alle forenzen in Rotterdam – of net daarbuiten – die woon-werkverkeer combineren met een dagelijkse portie sport en toch fris aan de dag willen beginnen. Hij plaatste een oproep op fietsfan010.

4. LUDIEKE INZET VAN PR LEIDT TOT WERK!

De werkloosheid onder ouderen is hardnekkig. Wil je als 50-plusser aan de bak komen, dan moet je hard je best doen om op te vallen. De 57-jarige Ad Plugers uit Geldrop deed dat ook. Hij creëerde zijn eigen publiciteit.

3. DE WOORDVOERDER MAG BEST TEGEN ZICHZELF IN BESCHERMING WORDEN GENOMEN

Dat woordvoering niet zo eenvoudig is en dat niet elke mediatraining succesvol is bleek maar weer het afgelopen jaar tijdens de media-optredens van o.a. de Blokker-topman en de woordvoerder van Amsterdam die door PowNews werd gepiepeld rondom rokjesgate.

2. GEEN GOUD VOOR GROLSCH EN CHOCOMEL

De Olympische Spelen in Rio de Janeiro was geen Spelen zonder inhakers. Het wegsturen van Yuri van Gelder was op 9 augustus het gesprek van de dag. Helaas was hij daarbij ook het mikpunt van spot en leedvermaak op social media.

1. CRISISCOMMUNICATIE: EVEN GEEN SPROOKJES VOOR DE EFTELING

Niet heel verrassend dat dit het best gelezen blog van 2016 is. Op CommunicatieOnline kwam het al in de Top 5 terecht. Efteling werd beticht van het hebben van racistische attracties. Het pretpark wilde in gesprek komen met de klagers. Geen publiekelijke afwijzing, geen verdediging, maar gewoon ‘in gesprek’. Hoe simpel kan het zijn. Mooi staaltje crisiscommunicatie.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer