21.11.16

Ludieke inzet van PR leidt tot werk!

Ondanks de positieve berichten dat de werkloosheid sterk is gedaald, zitten nog steeds veel mensen zonder werk. Werkgevers kunnen nog steeds kiezen uit een berg mensen. De werkloosheid onder ouderen is hardnekkig. Wil je als 50-plusser aan de bak komen, dan moet je hard je best doen om op te vallen. En dat heeft de 57-jarige Ad Plugers uit Geldrop ook gedaan. Hij creëerde zijn eigen publiciteit.

Meer dan een getal!
Sorry, je bent te oud. Je bent te duur. Je past niet helemaal in het profiel. Een veelgehoorde afwijzing onder 50-plussers. Ad is het zat om iedere keer afgewezen te worden vanwege zijn leeftijd. Hij vind zichzelf meer dan een getal en wil aan het werk. Samen met zijn schoonzoon, Niek Gooren, bedenkt hij een hippe website adismeerdaneengetal.nl en rekent af met de vooroordelen over zijn leeftijd. Ad is heel handig met computers, heeft frisse ideeën en zit absoluut niet achter de geraniums.

Het succes is geen toeval, eerder kwam schoonzoon Niek in 2013 met een vergelijkbare website www.helpniekuitdeww.nl – en daar een baan aan overhield.

Ware hit
Binnen een dag raast de website over diverse social media kanalen en leidt het initiatief tot landelijke en regionale media-aandacht. Zo schrijven NRC, RTL Z en Geen Stijl een artikel en is Ad oa te zien en te horen bij RTL Nieuws, EenVandaag en Omroep Brabant. Ad creëerde met pr een hoop publiciteit.

Aan de bak
Alle publiciteit is niet voor niets geweest. Na tienduizenden Facebooklikes, honderden nieuwe LinkedIn-contacten en tientallen aanbiedingen is Ad inmiddels aan de slag als project engineer bij Aqua Drolics in Best.

Ik wens hem heel veel succes bij zijn nieuwe werkgever. En mag dit maar een hoop 50-plussers inspireren om aan een baan te komen.

 

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer