22.09.16

Ook vlogger bij Feyenoord?

PSV is de eerste Nederlandse club die een vlogger, bekend onder de naam LuckyGraafNL, aan zich bindt om het reilen en zeilen achter de club in beeld te brengen. Het is het nieuwe wapen van clubs om (jonge) supporters te enthousiasmeren. Ik vraag me af wanneer mijn cluppie Feyenoord ook een vlogger toevoegt aan de ‘selectie’.

De enorme populariteit onder jongeren en grote invloed van vloggers zoals Enzo Knol is PSV niet ontgaan. Bedrijven zien de meerwaarde van vloggen in en kiezen bewust voor een nieuwe manier van communiceren. Het is een onderdeel geworden van de communicatiestrategie.

Vlog-vacatures

Zo hebben Wehkamp en Albert Heijn vorig jaar al vlog-vacatures uitgezet om hun redactieteam te versterken. De vloggers van Albert Heijn gaan aan de slag met het maken van informatieve vlogs voor hun eigen AH-collega’s. Wehkamp zoekt het in de hoek van vlogstylisten om de klanten van het online warenhuis te inspireren.

Betekent dit dat we nu allemaal moeten gaan vloggen? Ik vraag het me regelmatig af. Moet ik ook niet (zakelijk) vloggen voor Bijl PR? Hoe kan ik bezoekers interesseren voor wat er achter de schermen bij Bijl PR gebeurt? Vinden ze mijn filmpjes wel leuk? Wat ga ik filmen? Mijn blogs worden goed gelezen, maar een vlog gaat toch weer een stapje verder? Het vergt veel tijd en voorbereiding en hoeveel mensen bereik ik hier uiteindelijk mee? Is het de doelgroep die ik wil bereiken? Maar vooral, past het binnen onze organisatie?

Boodschap via juiste kanaal

Een Bijl PR vlogkanaal? Ik zie het niet direct voor me. Maar heb je als bedrijf of organisatie een boodschap te vertellen? Dan zijn er inmiddels verschillende kanalen waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken. Welke je kiest is afhankelijk van de doelgroep. Wanneer het aansluit bij organisatiedoelen nemen we het zeker mee in ons advies bij nieuwe en bestaande klanten. Uit dit onderzoek blijkt namelijk dat de populariteit van vlogs stijgt.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer