18.06.15

Wie gaat inhaken op de volgende bioscoophit?

Wat zijn de trends op social media? Welke filmpjes gaan er het meest viral? En welke inhakers zijn er vandaag voorbij gekomen? Iets wat ik graag in de gaten houd tussen de dagelijkse werkzaamheden door. Je kan wel zeggen dat ik de ‘Luuk Ikink’ van Bijl PR ben. Zie ik een spraakmakende inhaker dan schrijf ik er af en toe ook nog een blogje over. Dit keer de inhaker op Jurassic World.

Als klein jongetje was ik al gek op dino’s. Heel mijn slaapkamer stond er vol mee. Dit was mede te danken aan de kinderfilm ‘Platvoet en zijn vriendjes’. Maar toen Jurassic Park uitkwam in 1993, zat ik pas echt met grote ogen te staren naar het bioscoopscherm.

Veertien jaar na de laatste Jurassic Park (het derde deel) is daar dan eindelijk de langverwachte opvolger; Jurassic World. De film – die afgelopen donderdag (11-6) in Nederland in première ging- mocht ik zondag met eigen ogen bewonderen. WAUW! Zodra de theme-song en de magische woorden “Welcome to Jurassic Park” uit de speakers van de bioscoopzaal knalde stond het kippenvel letterlijk tot aan mijn tenen. Ik voelde mij weer even het kleine jongetje van vroeger dat met grote ogen naar het scherm keek. Maar dit keer met een 3D-bril.

Velociraptor-pose
Inhaken op een actualiteit en nationale gebeurtenis is een manier om extra aandacht te genereren voor je merk/bedrijf. Zo haken merken massaal in op het zomerweer, de Tour de France, een feest- of themadag. Zo zijn er ook al creatieve grappenmakers die inhaken op deze bioscoophit.

Momenteel gaat het op social media los van foto’s van verzorgers die de kenmerkende ‘Velociraptor-pose’ van hoofdrolspeler Chris Pratt aannemen. Maar dan met de dieren waar zij zelf voor zorgen, zoals neushoorns, maki’s en walrussen. Zie hieronder een leuke compilatie:

jurassic-world-raptor

Velociraptor-pose

Velociraptor-pose3

Velociraptor-pose4

Velociraptor-pose7

Velociraptor-pose5

Een geweldige inhaker. Naar mijn mening een gemiste kans van onze bekende Nederlandse dierentuinen.

Wie gaat inhaken op de volgende bioscoophit?
Binnenkort komen de gele wezentjes onze kant op; de Minions. PLUS supermarkten haakt al goed in op deze bioscoopkraker en is afgelopen maand een succesvol Minions-actie gestart. Het is nu even wachten op het persbericht van Marktplaats; Een ware run van Minions op Marktplaats.

Zijn de Minions nog maar net in Nederland staat de volgende bioscoopkraker al op ons te wachten; Magic Mike XXL. Menig vrouw zal tijdens het zien van deze film van haar stoel gaan glijden. Als je het mij vraagt een ideale gelegenheid om als bekend condoommerk hierop in te haken.

Ook te lezen op MarketingTribune

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer