24.06.15

Stop met Sociale Media!

(heel even dan)

“We moeten iets met Sociale Media. Toch?”
Een vraag die we vaak horen van ondernemers om ons heen. De online mogelijkheden om een organisatie naar buiten uit te dragen zijn eindeloos en iedere maand poppen er wel weer nieuwe sociale media op. Waar moet je wel iets mee doen en wat kun je rustig naast je neerleggen? En belangrijker: waarom? Wat is de juiste motivatie om te beginnen met een online medium?

De oplossing is vaak verrassend eenvoudig!
Je hoeft niet op Facebook te zitten, als jouw doelgroep daar geen gebruik van maakt.
Je hoeft geen Instagram gebruiker te zijn als jouw product niet visueel aantrekkelijk is.

Even een stapje terug
Vuurrood heeft Online Insights ontwikkeld om organisaties te helpen een standpunt in te nemen vanuit doelstellingen. Wat wil je online eigenlijk bereiken? Waar zit je doelgroep al? Het is namelijk het meest effectief om daar te zitten waar je doelgroep zich al thuis voelt.

Verder analyseren we alle bestaande online middelen van een organisatie. Hierin kijken we uitgebreid naar je website, dit is tenslotte de thuisbasis van al je online communicatie, maar ook bijvoorbeeld naar de nieuwsbrieven. Uit deze analyse komt een adviesrapport van zo’n 20 kantjes vol met informatie voor een nieuw vertrekpunt voor je online strategie.

Adviesrapport
Een adviesrapport van 20 pagina’s? Dat is veel! Met een workshop gaan we samen aan de slag met de informatie uit het rapport. Een leuk deel is dat we bijvoorbeeld kijken naar wat de ingrediënten zijn voor succesvolle content aan de hand van vijf stappen:
1. Doel – Waarom wil je deze boodschap delen? En wanneer is deze voor jou succesvol?
2. Informatie – Uit welke elementen bestaat je boodschap? (Relevantie, Belofte, Bewijs, Call to action)
3. Publiek – Aan wie is je boodschap gericht?
4. Kanaal – Via welk middel verspreid je de boodschap?
5. Vorm – Met welk visueel element versterk je de boodschap?

Kansen en actiepunten
Wat ook heel fijn is, zijn de actiepunten en kansen voor de organisatie. Dit zijn acties die snel ingezet kunnen worden, die ervoor zorgen dat je online identiteit gelijk al geprofessionaliseerd wordt. We stellen dus samen een actielijst op en uiteraard is er in deze workshop alle mogelijkheden tot het stellen van vragen. Waar het jou aan mankracht ontbreekt springen we graag bij.

Online Insights, geeft je weer grip op de situatie. Je leert de juiste keuzes te maken en gaat met plezier weer aan de slag. Je online doelen lijken ineens toch haalbaar!

Dit blog is geschreven door Irene de Hoop van Vuurrood.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer