15.06.15

Bijl PR aan de slag voor Bewuste Visweek

Bijl PR gaat Het Wereld Natuur Fonds (WNF), Marine Stewardship Council (MSC) en Aquaculture Stewardship Council (MSC) helpen met het genereren van aandacht rondom de Bewuste Visweek. De Bewuste Visweek vindt plaats van 21 tot en met 27 september. Verschillende initiatieven in die week benadrukken het belang van een bewuste keuze voor duurzaam gevangen (MSC-keurmerk) en verantwoord gekweekte vis (ASC-keurmerk).

De Bewuste Visweek is een initiatief van het Wereld Natuur Fonds, Marine Stewardship Council en Aquaculture Stewardship Council. Supermarktketens, visleveranciers en bekende voedingsmerken steunen het initiatief.

Belang
Om de visbestanden gezond te houden, kwetsbare kustgebieden te ontzien en ook in de toekomst een groeiende wereldbevolking van vis te kunnen voorzien is het belangrijk dat vis die consumenten eten duurzaam gevangen is en verantwoord gekweekt. Tijdens de Bewuste Visweek ontdekken consumenten bijvoorbeeld hoe uitgebreid het assortiment vis-, schaal- en schelpdieren met het ASC-keurmerk en MSC-keurmerk is, waar ze die kunnen aanschaffen en hoe ze die kunnen bereiden.

Ook te lezen op Communicatie Online, Nederlands MediaNieuws en FonkOnline.

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer