14.01.15

Je volwassen hond zat? Ruil hem in voor een pup!

Dagelijks worden er honderden pups te koop aangeboden, zowel online als offline. We smelten bij de aanblik van een schattige pup.  En wat dacht je van die leuke labradoodle uit het programma Boer Zoekt Vrouw? Of dat eigenwijze mopshondje uit de Gamma-reclame? Dat is er toch eentje die je in huis wilt hebben… En dan is de kogel door de kerk; er komt een puppy in huis.

Helaas gebeurt én zien we dit steeds vaker in Nederland. Mensen die een pup nemen in een opwelling, maar eigenlijk geen flauw benul hebben waaraan ze beginnen, een impulsaankoop dus. Soms denken mensen onvoldoende na over wat het hebben van een hond inhoudt. Na een paar maanden is de schattige kleine puppy immers gegroeid tot een volwassen hond. Wat zo leuk had kunnen zijn, mondt uit in een teleurstelling, de hond eindigt vervolgens in het asiel of verlaten aan een boom.

Puppyswap
Ruilen is tegenwoordig de normaalste gang van zaken, vooral nu velen krap bij kas zitten. Dus waarom zouden we dat niet met huisdieren kunnen doen? Puppyswap! Ruil je volwassen hond in voor een pup. Klinkt goed, nietwaar? Nee ik dacht het niet! Zijn ze nu helemaal gek geworden! Dat is de gedachte die de meeste mensen hebben bij het initiatief PuppySwap bezoeken. En dat is precies de bedoeling.

Op PuppySwap kun je namelijk niet echt je volwassen hond ruilen voor een pup. Het gaat om een website die is opgericht door de Toronto Humane Society, die aandacht wil vragen voor het feit dat jaarlijks duizenden honden naar het asiel worden gebracht door mensen die niet goed nadenken over de toekomst.

Een slimme campagne en prachtig uitgevoerd. Een campagne met een WAUW factor. Ik hoop dan ook dat mensen, door middel van deze campagne beter nadenken alvorens een pup in huis te nemen. De liefde en trouw tussen mens en hond moet onvoorwaardelijk en langdurig zijn en niet alleen de eerste weken! We zeggen toch niet voor niets dat honden je beste vriend zijn. Laat dat dan ook blijken! Kijk eens naar deze films; Hachi en Eight Below dan begrijp je wat ik bedoel.

Ook te lezen op MarketingTribune

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer