Volgens social media wint O’G3NE The Voice of Holland
Met een vergelijkbare kop behaalde ik twee jaar geleden de regionale kranten. Ook ik waag mij dit jaar weer aan een voorspelling. Ik hoop dat mijn glazen bol mij dit keer niet in de steek laat, vorige keer zat ik er helaas naast. Wellicht heb ik nu meer geluk, aangezien ik het vorig jaar met de Televizier-Ring wel bij het rechte eind had.
In elke uitzending schakelt TVOH naar ‘de Red Room’ waar presentator Jamai Loman laat zien wat fans en kijkers op social media zeggen over The Voice of Holland. Met hulp van monitoringstool Coosto onderzoek ik hoe ik de winnaar kan voorspellen aan de hand van online data.
#TVOH
Van 23/08/2014 t/m 19/12/2014 (10.00 uur) zijn er 121.201 berichten verschenen met hashtag #TVOH. Dat is aanzienlijk minder dan voorgaande jaren. Zo waren er vorig jaar nog 229.264 berichten en in 2012 maar liefst 843.799 berichten.
Maar laten we gaan kijken hoeveel berichten er verschenen zijn over de laatste vier finalisten:
O’G3NE 10.417 berichten
Emmaly Brown 6.744 berichten
Sjors van der Panne 5.595 berichten
Guus Mulder 3.664 berichten
O’G3NE winnaar?
Vanavond strijden de vier overgebleven deelnemers. Volgens mijn voorspelling gaat O’G3NE er met de felbegeerde beker vandoor en laat daarmee Emmaly, Sjors en Guus achter zich.
Uiteraard bepaalt ‘de vorm van de dag’ ook wat er vanavond exact gebeurt. Gaan we af op bronnen op social media, dan zou ik er niet ver naast moeten zitten. Dit onderzoek sterkt me in die gedachte.
Benieuwd hoeveel berichten er vandaag verschijnen over de finalisten? Volg het via dit live dashboard. (Dank Rens Dietz)
Terug naar overzichtZoek door ons blog
Meest gelezen
- Tien handige tips over hoe om te gaan met een crisis
- Never let a good crisis go to waste
- Wat moet er in het crisiscommunicatieplan?
- Bijl PR zoekt PR/communicatieadviseur (32-40 uur)
- Bijl PR verzorgt earned media voor twee Effie winnende campagnes
Over Bijl
De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.