04.11.14

Interactieve samenwerking tussen Vuurrood en Bijl PR

Hans Foks heeft er een baan bij. Naast zijn eigen bureau Vuurrood, ontwerpers van interactie en communicatie, is hij nu ook verantwoordelijk voor interactieve communicatie bij Bijl PR. Ruud Bijl heeft er ook een baan bij. Naast zijn eigen bedrijf Bijl PR is hij nu ook strateeg bij Vuurrood. Met deze deeltijd-functieruil beklinken Vuurrood en Bijl PR de strategische samenwerking die beide Rotterdamse bureaus al langer hebben. Vuurrood en Bijl PR werk(t)en onder meer samen voor de gemeente Rotterdam, Oogziekenhuis, Langeland Ziekenhuis, Roparun, KNGU, KNWU en diverse onderwijsinstellingen.

De tijd van grote bureaus met specialisten voor elke communicatiediscipline is voorbij. Het is simpelweg geen garantie meer voor kwaliteit. Bijl PR en Vuurrood kiezen voor strategische samenwerking, waarbij altijd wordt gekozen voor het best denkbare team voor een opdracht. Ruud Bijl:  “We kennen elkaar goed, werken vaak samen, maar krijgen een factuur van elkaar in plaats van een salarisstrook. En soms beslissen we om met een andere partij te werken omdat het beter past bij de vraag van de opdrachtgever.”

Hans Foks hangt dezelfde gedachte aan: “Samenwerken met experts en freelancers vinden we belangrijk en leuk. We leren van elkaar en kunnen op die manier opdrachtgevers van het juiste advies voorzien. We hebben een netwerk van onder andere copywriters, illustrators, fotografen, strategen, programmeurs en pr-specialisten. We staan open voor nieuwe samenwerkingen. Voor iedere opdracht selecteren we de besten.”

Ruud Bijl over Hans Foks:
“Ik ken Hans nu een jaar of zes. We hebben een natuurlijke klik. Ik neem hem graag mee naar onze klanten. Hij houdt net als ik van campagnes die resultaten opleveren. Mooi vormgegeven met een heldere en duidelijke boodschap. We komen altijd weer tot oorspronkelijke ideeën. Daarbij is Hans een expert als het over serious gaming gaat. En dat wordt een belangrijk trend in communicatie.”

Hans Foks over Ruud Bijl:
“Beide vinden we dat communicatie scherp en helder moet zijn. Dat bereik je door de grenzen te laten verdwijnen. De grenzen tussen PR en reclame, tussen interactie en ontwerp laten we los. Want we zien dat we er betere resultaten mee behalen voor opdrachtgevers en dat ons werk er leuker door wordt.”

Ook te lezen op CommunicatieOnline, MarketingTribune, FonkOnline en Nederlands MediaNieuws

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer