07.10.14

Kankerblog

Een kop die binnenkomt. Kanker raakt ons allemaal. Per uur overlijden vijf mensen aan kanker. Om ervoor te zorgen dat minder mensen sterven aan de gevolgen van kanker is wetenschappelijk onderzoek nodig. En onderzoek kost geld.

Veel mensen geven wel eens aan een goed doel. Een paar euro’s in de collectebus of we maken geld over. Consumenten worden echter steeds kritischer en geven (mede door de crisis) minder aan goede doelen. Om op donaties te kunnen blijven rekenen zijn non-profitorganisaties genoodzaakt meer engagement te realiseren. Interactie, communicatie, inspiratie en confrontatie zijn de sleutelwoorden!

Het Zweeds Kinderkankerfonds werd geïnspireerd door een eerder verschenen advertentie van een Zweedse shampoomerk en maakte daar dankbaar gebruik van:

Confrontatie
De kracht van de campagne zit hem in de interactie en de confrontatie. Dankzij het verrassingselement confronteert het Zweedse fonds mensen met kinderkanker. Zij laten zien dat verbetering mogelijk is door geld te doneren.

Nu ook te lezen op MarketingTribune

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer