23.09.14

Even voorstellen: Cynthia Boersbroek

Hoi allemaal! Mijn naam is Cynthia Boersbroek en sinds twee weken ben ik mijn stage begonnen bij Bijl PR. Ik wil graag mijn horizon verbreden op het gebied van pr- en communicatieadvies. Dat gaat hier zeker lukken.

Of je het nu hebt over communicatie of PR, het gaat om interactie tussen twee groepen. In dit vak ben je als het ware de schakel tussen de zender en de ontvanger en vice versa. Praten met (niet tegen) relevante doelgroepen. Wat wil je vertellen, waar heeft de doelgroep behoefte aan? En, op welke manier kun je dit het best vertellen, met welke middelen?
Als communicatieadviseur binnen een organisaties, doe je dit voor je eigen organisatie. Als adviseur bij een pr-bureau vervul je deze functie voor verschillende klanten, voor verschillende organisaties en instellingen.

Tijdens mijn meeloopstage zal ik mijn collega`s ondersteunen in verschillende projecten. Ook zal ik mij bezig houden met mediamonitoring. Wat wordt er in media over welke klant gezegd? Daarnaast werk ik aan een imago-onderzoek in de Rotterdamse zorgsector.

Al in mijn eerste week bij Bijl PR viel ik met mijn neus in de boter. Ik mocht meewerken aan de actie #Stophetwachten van de Nierstichting. Toen ik hoorde dat een op de zes dialysepatiënten overlijdt, schrok ik enorm. Helaas komt dit vaak door de (te) lange wachtlijst. De gemiddelde wachttijd is maar liefst vier jaar! Om hier aandacht voor te vragen organiseerde de Nierstichting straatacties in het centrum van o.a. Amsterdam en Rotterdam. Een spandoek met de tekst ‘Beter even wachten hier, dan 4 jaar op een nier’ en ‘#Stophetwachten’ werden mensen op straat kort staande gehouden.
Met de actie vraagt de Nierstichting aandacht voor de lange wachtlijsten.

Ik was blij dat ik onderdeel uitmaakte van deze mooie actie. Het was een leuke en hectische dag. Ik hoop dat er meer van dit soort dagen volgen.

Ik kijk er erg naar uit om hier mijn stage te volbrengen!

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer