17.07.14

Taxiiiiiiii

Als je Twitter slim inzet kun je jouw merk op een relatief eenvoudige, maar verrassende manier onder de aandacht brengen. Dit hebben wij de afgelopen jaren meerdere malen mogen uitvoeren voor o.a. Bloemenbureau Holland (de Bloemenbus) en A.Vogel (#hatsjoe).

De kracht van social media is ook Fiat Nederland niet ontgaan. Het automerk  lanceerde een leuke sociale media campagne: #Tweettaxi, bedacht door social contentbureau RIDE.

De boodschap ‘Happy Moments in de Fiat 500 Cult’ is in dit filmpje in ieder geval duidelijk.  Maar of de verkoop voor de nieuwe Fiat 500 Cult hierdoor zal stijgen? Dan geef ik de Australiër David Johns met zijn #buymybarina meer kans…

#Tweettaxi
De Fiat 500 Cult reed in mei dit jaar een paar dagen lang rond als taxi in Amsterdam. De ‘taxi’ was alleen via het Twitter-account van Fiat Nederland (@FiatNederland) te bestellen met hashtag #Tweettaxi. Ook reageerde Fiat met het taxi-aanbod realtime op hashtags zoals #lekkeband, #autopech, #fietsgejat.

Goed georganiseerde webcare is in dit soort campagnes de makende of brekende factor. Interactie moet binnen een paar minuten plaatsvinden, anders mis je je kans. De basis ligt in het monitoren met goede tools die je voorzien van relevante en actuele informatie over wat er online gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan:  Coosto, Clipit, Tweetdeck en Hootsuite. De tools waarop je  gemakkelijk reacties kan plaatsen op allerlei platformen.

Taxi besteld?
Ondanks de goede resultaten van promoted tweets, facebookposts en de promotie via YouTube zelf, kan ik helaas niet achterhalen hoeveel ritten er daadwerkelijk werden besteld. Een korte zoekopdracht in Coosto levert mij een overzicht met 124 tweets met #tweettaxi. Ik ben benieuwd of de doelstellingen van Fiat hiermee behaald zijn.

Coosto_Fiat

Wellicht in Rotterdam eens proberen?

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer