27.06.14

Storytelling: Alle verhalen moeten een eind hebben

Het voelde een beetje gek toen ik vanochtend uit m’n bed stapte. Vandaag is namelijk m’n laatste volledige dag bij Bijl PR, de plek waar ik zo’n 5 maanden aan m’n scriptie heb gewerkt. Ik kom nog een keertje terug voor een eindpresentatie, maar in principe is het na vandaag einde verhaal.

En dat vind ik toch wel jammer. Bijl PR is de fijnste plek waar ik ooit stage heb gelopen. Afstuderen was hier echt fantastisch. Ik heb alle tijd gekregen om mij volledig te focussen op mijn afstudeeronderzoek en er was veel belangstelling voor mijn onderzoek over online storytelling. De mensen van Bijl zijn open, geïnteresseerd en betrokken. Na 5 maanden kan ik met zekerheid stellen dat het geen verkeerde keuze is geweest om aan te kloppen bij Bijl.

Hollandse nuchterheid
Bijl is een bureau dat zich kenmerkt door Hollandse nuchterheid, gecombineerd met intelligente creativiteit voorzien van een scherp randje. De mensen bij Bijl geloven in de kracht van online, maar zien ook dat offline PR ook nog steeds van grote waarde kan zijn. Het is een bureau dat zichzelf niet verliest in de jargon en dat verder durft te kijken dan de waan van de dag. Dat maakte het een hele fijne plek om 5 maanden rond te hangen.

Ik heb veel geleerd bij Bijl. Ik zat regelmatig bij vergaderingen, brainstormsessies, las stukken tekst na, schreef soms zelf stukjes tekst en werd zelfs gepubliceerd op Marketingtribune.

De belangrijkste les is echter dat het ‘slechts’ technologie is wat dingen nieuw maakt. Alles wat online kan, kan in theorie ook via offline communicatie. Dat is – voor een Digitale Media student – best een belangrijk leermoment. Communicatie is niet zozeer gebonden aan één specifiek medium, maar vindt overal plaats. Technologie accelereert en maakt transparant, maar in essentie gaat communicatie altijd over mensen. De mens moet centraal staan.

Daarom wil ik ook afsluiten met een kleine hommage aan de mensen van Bijl PR: Ruud, Lars, Petra, Ingrid, Lisa, Marjoleine, Melvin, Wesley, Lukas en Danny. Allemaal ontzettend bedankt! Jullie zijn stuk voor stuk toffe mensen en hebben ervoor gezorgd dat mijn tijd bij Bijl erg leuk was.

Alle verhalen hebben een eind. Zo ook mijn verhaal hier bij Bijl.

To be continued!

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer