22.05.14

Storytelling: Een verhaal achter iedere voordeur

Marktplaats, een van onze klanten waar we al lang voor mogen werken viert deze week haar 15-jarige bestaan. Het grootste Nederlandse internetsucces met dagelijks 1,3 miljoen bezoekers die nieuwe en tweedehands producten kopen, verkopen en diensten verlenen of afnemen. Elke dag worden er maar liefst meer dan 350.000 nieuwe advertenties geplaatst. Een mooi PR-momentje.

Marktplaats is in ons kikkerlandje niet meer weg te denken. Al 15 jaar komen Nederlanders via Marktplaats bij elkaar over de vloer, van voordeur tot aan de woonkamer of achtertuin. Vijftien jaar aan ervaringen en verhalen. Een mooi moment voor Marktplaats om daar iets mee te doen.

Online storytelling
Via social media roept Marktplaats mensen op hun mooiste, leukste, meest verrassende verhaal te delen. De mooiste verhalen worden beloond met een unieke Marktplaats-deurmat. Een goede gedachte van Marktplaats: een mooi staaltje online storytelling.

deurmat
Marktplaats betrekt hierbij de mensen waar het om gaat: de fans. Zij zijn het verhaal van Marktplaats. Door een podium te creëren voor persoonlijke verhalen ontstaat er (emotionele) verbintenis tussen het merk Marktplaats en de fans. Een belangrijke voorwaarde voor online storytelling. Zonder Marktplaats hadden sommige prachtige verhalen nooit plaatsgevonden.

Met persoonlijke verhalen verhoog je als merk de kans op positief sentiment. Marktplaats begrijpt dit.
marktplaats

Niet alle verhalen zijn overigens positief.  Als je op de Facebookpagina kijkt dan zie je ook verhalen staan over ontevreden ervaringen, bijvoorbeeld over oplichting. Marktplaats wijkt hier echter niet voor en helpt de mensen. Wel zo sociaal.

marktplaats2

Marktplaats, gefeliciteerd!

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer