27.05.14

Storytelling: De sprookjesachtige wereld van de Efteling

Storytelling is één van de trends van dit moment. Merken proberen hun verhaal op een mooie manier te vertellen om zo de interesse van de klant te wekken en hen onderdeel uit te laten maken van de beleving van het merk. In een aantal blogposts gaan Kilian en ik op zoek naar de meest authentieke verhalen van Nederlandse organisaties. We beginnen met de Efteling.

Er was eens…
Mensen luisteren graag naar verhalen. Het sprookjesbos in de Efteling zit bomvol verhalen. Storytelling is voor de Efteling dan ook niets nieuws. Al sinds de officiële opening in 1952 staat storytelling hoog in het vaandel. Achter elk sprookje (Roodkapje) en achter elke attractie (Droomvlucht) gaat een verhaal schuil.

Villa Volta
Zestig jaar na dato gaat het in de Efteling nog steeds om verhalen. Zelfs de achtbanen en andere attracties beelden allemaal een verhaal uit. Één van mijn favoriete attracties van de Efteling is dan ook de Villa Volta. Niet vanwege de adrenaline die je normaal krijgt van een achtbaan, maar dankzij de goede storytelling.

Villa Volta stelt een vervloekt huis voor. Eerst kom je langs twee voorshows, waar het verhaal van de villa vertelt wordt. De hoofdshow, is de woonkamer van de bewoner die vervloekt is. Je wordt letterlijk van begin tot eind meegenomen in het verhaal over de gruwelijke periode in de achttiende eeuw van de razernij van de plunderende bokkenrijders.

Een onvergetelijke ervaring
Vorig jaar voegde de Efteling naast storytelling een extra dimensie toe aan deze attractie. Villa Volta kwam daadwerkelijk tot leven! Onverwachts begint een bezoeker de muziek van Villa Volta te zingen waarna steeds meer mensen volgen. Wat blijkt…de attractie blijkt gevuld te zijn met een groep zingende mensen.  Voor de bezoekers van de Efteling een onvergetelijke ervaring!

Laat ik niet teveel verklappen. Kijk maar naar dit waanzinnige filmpje.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer