01.05.14

Lieve mama

De paaseitjes zijn net de winkels uit en de schappen staan alweer vol met moederdagcadeautjes. Moederdag 2014 staat voor de deur. De dag om je allerliefste moeder met een welgemeend cadeautje te verrassen. Elk jaar stel je jezelf weer diezelfde vraag: waar ga ik haar dit keer eens mee verrassen? Een bloemetje, een kaartje of een luchtje? Een sieraad? Of op het laatste moment nog even snel een lieve digitale groet of kaartje via social media?

Via social media is misschien helemaal nog niet zo’n gek idee. In Amerika blijkt uit onderzoek dat moeders het meest actief zijn op social media. Hoe is dat hier in Nederland? Als ik naar mijn eigen moeder kijk, valt zij duidelijk niet in die groep actieve ‘online moeders’, dus zal ik iets anders moeten verzinnen. Gelukkig zijn er mogelijkheden te over. Ook voor een persoonlijker cadeautje.

Hallmark
Uit recent onderzoek door Hallmark blijkt dat 78% van Nederland een kaartje meer waardeert dan een sms of bericht via email of social media. Van de ondervraagden verwacht 64% dan ook nog steeds een kaartje te ontvangen van goede vrienden en familie op de belangrijkste momenten in het leven, zoals verjaardagen, geboortes én moederdag.

Dus kan Hallmark deze maand niet achterblijven. Natuurlijk vinden zij dat je een echt kaartje moet sturen aan je moeder. Het is immers Hallmark. Ja, ze hebben ook wel lieve en gezellige online kaarten, maar de échte kaart is volgens hen toch echt een must. Want, zeggen zij, kijk maar eens wat een oprecht kaartje van kindlief met een moeder doet:

Bloemenbus
Prachtige reacties, oprechte emoties. Dit deed mij denken aan de moederdagactie van Bloemenbureau Holland een paar jaar geleden, in 2011. Via Facebook konden mensen vanuit het hele land hun/een moeder opgeven die een bos bloemen verdiende. Vervolgens zijn wij met de Bloemenbus door heel Nederland gaan toeren om deze moeders te verrassen met een prachtige bos bloemen.

Ik ben benieuwd waar jullie voor kiezen! Een kaartje, een mooie bos bloemen? Of misschien wel helemaal niets?

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer