25.04.14

Een fijne Koningsdag allemaal!

Ik moet nog steeds aan de nieuwe naam wennen, maar morgen is het zover: de eerste Koningsdag in Nederland. Ons land kleurt oranje, de vlaggetjes worden opgehangen, overal zijn vrijmarkten, er word volop gefeest, gedronken en gezongen. We hebben weer massaal Oranjekoorts!

Toch ben ik blijkbaar niet de enige die aan de nieuwe naam van de Hollandse feestdag moet wennen. Uit onderzoek van Marktplaats blijkt dat een derde van haar adverteerders nog steeds de term Koninginnedag hanteert.

Koninginnedag, pardon, Koningsdag!
Voor diegene is er een tip. Zo haakt Het Koninklijk Instituut Nederlandse Gewoonten (KING) mooi in op deze dag en wel met een voorlichtingscampagne om Nederlanders te helpen bij het correct aanduiden van 26 april als Koningsdag.

Een aantal oefeningen:

HE MAxima!
Natuurlijk wordt je ook door commercieel Nederland met oranjeacties om de oren geslagen. Neem bijvoorbeeld HEMA. Deze week sloeg het oerhollandse bedrijf nog de plank mis met de actie: Ik wil’m de oranje onesie. In de uitingen waren foto’s van de drie prinsesjes Amalia, Alexia en Arianne gebruikt. En dat mag niet. Jammer maar helaas. Wat HEMA in Amstelveen vervolgens wel heel slim doet. Een onmisbaar warm welkom voor het koningspaar:

HEMA

Zo… nu ga ik even langs de Lidl. Want volgens De Hart van Nederland Tompoucetest hebben zij de allerlekkerste oranjetompouce.

Fijne Koningsdag namens iedereen van Bijl PR!

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer