27.03.14

#WaarisOlli

Weten jullie nog? Rotterdam, een jaar geleden. Op 28 maart 2013 was er een enorme stormloop voor de poorten van Diergaarde Blijdorp. Duizenden mensen staan klappertandend van de kou in de rij voor de kassa van de Rotterdamse dierentuin. En dat alles om een knuffelbeestje te kopen. Een rond, pluizig olifantje: Olli.

Nu Olli een jaar oud is en er inmiddels meer dan 100.000 Olli’s over de toonbank zijn gegaan, komen Blijdorp en Feyenoord met  deel 2 van de actie: De Olli-weken. (Weer eens iets anders dan de AH Hamsterweken). Speciaal voor zijn eerste verjaardag krijgt het knuffelolifantje een unieke sjaal cadeau, die in een gelimiteerde oplage voor alle kleine Olli’s verkrijgbaar is in de winkels van Blijdorp. En geloof het of niet, er wordt ook echte olifantenpoep verkocht in de Rivièrahal van de dierentuin. ‘Een drolli van Olli’ is namelijk prima mest voor je tuin. Wat er nog meer te doen is lees je hier.

#Olliweken
Naast de vele activiteiten die plaatsvinden, komt Olli met een Twitteractie. Als jij een foto maakt van hoe jij de verjaardag van jouw eigen Olliknuffel gaat vieren en deze deelt op Twitter met hashtag  #olliweken, dan win je (of maak je kans op?)  een echte Olli-taart. Een leuke actie. Ik verwacht dat er de komende dagen/weken veel taart wordt gegeten in Rotterdam en omgeving.

Waar ik zelf reuze benieuwd naar ben, is wat er het afgelopen jaar met al die 100.000 Olli’s is gebeurd. Wat hebben al die mensen die laaiend enthousiast voor de kassa stonden met hun olifant gedaan? Ging het hun om het sponsoren van Blijdorp, om Olli zelf of een combinatie van de twee? Ging iedereen gewoon mee in de hype en belandde Olli een paar weken na aankoop op de stoffige plank? Of is hij nog steeds een geliefd huisdier? Ik zou het wel willen weten.

Naast de lopende Twitteractie, had dit bijvoorbeeld ook een oproep kunnen zijn:

#WaarisOlli
Jouw Olli is een jaar oud en heeft vast een speciaal plekje in je huis veroverd? Toch? Wij zijn erg benieuwd welk plekje dat is. Plaats een foto met het favoriete plekje van jouw Olli en deel deze met de hashtag #WaarisOlli. Wij kiezen de leukste #WaarisOlli uit en belonen deze met een mooie prijs: Een jaar lang gratis toegang tot Diergaarde Blijdorp.

#waarisolli

Ik ben benieuwd met welke (social media) acties Olli de aankomende dagen nog meer gaat komen. Rest mij nog een ding. Olli… Van harte gefeliciteerd. Hiep Hiep Hoera!

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer