21.03.14

Sportschool strikt klanten met gratis pizza

Sporten bij de Amerikaanse sportschool Planet Fitness is heerlijk. Letterlijk en figuurlijk. De snelst groeiende sportschool ter wereld organiseert gratis pizza avonden, waarbij ze (landelijk) per avond ongeveer 250.000 stukken pizza weggeven. Ze willen hiermee laten zien dat het niet erg is om af en toe een stuk pizza te eten, als je daarnaast gewoon sport. Of dit werkt? Voor de publiciteit en de lekkere trek in ieder geval wel. Per jaar geven ze ongeveer 3 miljoen slices weg! De avonden zijn populair, of dat ook geldt voor de sporttoestellen, betwijfel ik (Bron: Fitness Blog). 

‘Muscle head behaviour’
Het kan nog gekker bij Planet Fitness. Het bedrijf heeft een vrij eigentijdse manier om macho-gedrag – ‘muscle head behaviour’ zoals ze zelf zeggen – uit te bannen. Kreunen of gewichten laten vallen, wordt keihard bestraft met een loeiend ‘alarm’. Het lijkt meer een gevangenis dan een sportschool, fijn voor de andere gasten ook. One to watch (oordoppen in):

No ‘gymtimidation’
Ik heb het niet zo met de aanpak van Planet Fitness. Op een of andere manier bedoelen ze het goed, maar de aanpak is mij een beetje te agressief. In sportscholen viert het credo ‘no gymtimidation’ hoogtij. Gij zult niet intimideren en uw sportieve lichaam te veel etaleren. Volgens een sportschoolmanager ging deze vrouw echt over de schreef. Oordeel zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=hKlPdqWCy3w

Sporten is plezier
Persoonlijk heb ik meer met acties die het goede effect van sporten belichten . Ik sport voor de fun, het lekkere gevoel na afloop, een betere conditie en goede nachtrust. Niet omdat ik na afloop een stuk pizza krijg. Die maak ik zelf wel en bovendien tien keer lekkerder dan zo’n laffe Domino’s Pizza.

Nog een week en de zomertijd gaat weer in. Dat betekent lange avonden, nieuwe energie en volop gelegenheid om je favoriete sport te beoefenen. Ik wens iedereen veel sportplezier, in de sportschool, gymzaal of daarbuiten, maar pas op: ‘muscle head behaviour wordt niet getolereerd!

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer