06.03.14

PR bureaus strijden om Dutch PR Award 2014

Welke PR campagnes sprongen er in 2013 en 2014 uit? En welk PR bureau wint daarmee een Dutch PR Award? De opzet van de prijs is een stuk professioneler geworden. Wij zijn daar blij mee.

De Dutch PR Awards zijn de vakprijzen voor de PR- en communicatiebranche. De prijzen worden voor de derde maal uitgereikt aan PR-campagnes die in de categorie (corporate PR, marketing, non-profit, crisiscommunicatie en beste PR-stunt) het beste bewezen resultaat hebben bereikt.

VPRA
Het initiatief komt van de VPRA, de enige branchevereniging voor public relations en communicatieadviesbureaus, waar Bijl PR bij aangesloten is. Naast de VPRA sluit vakblad Communicatie, onderdeel van de Adfo Groep, voor het eerst aan bij de organisatie van het evenement. De inzendingen zullen door de volgende personen uit de PR-branche beoordeeld worden:

  • André Manning, Philips – voorzitter
  • David Gribnau, Gribnau Communicatie en voorzitter VPRA
  • Rocco Mooij, hoofdredacteur vakblad Communicatie
  • Jan Christiaan Hellendoorn, o.a. Albert Heijn
  • Klaske de Jonge, Vodafone
  • Marjolijn Meynen, Rijksmuseum
  • Noelle Aarts, Universiteit van Amsterdam

Hebben dit soort vakprijzen nut? Wij als PR bureau vinden van wel. Met dit initiatief wil de VPRA kennis delen met leden, het PR-vak verder professionaliseren en meer bekendheid geven aan de mogelijkheden die het vak public relations biedt. Het evenement laat zien dat PR ertoe doet.

Awards
Wij zijn inmiddels de laatste hand aan het leggen voor de campagne die wij insturen voor de Dutch PR Award. Het is dan wachten tot 14 april op de nominaties. Mochten we genomineerd worden en 15 mei een beeldje daadwerkelijk in ontvangst mogen nemen, zou het een prachtige waardering en aanvulling zijn op de eerdere nominaties en awards die we hebben gekregen: Betaal op Tijd, de Bloemenbus, Woonplant van de Maand en ‘De Veluwe. Mooi Mijn Plek!’

Heb jij je campagne al ingestuurd? Je hebt nog tot 21 maart de tijd, en dan sluit de inzending. Lees hier voor meer informatie.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer