26.02.14

Jan, pas (op) je overhemd!

Je hebt van die momenten dat je iets leest waarbij je denkt: te mooi om waar te zijn. Bepaalde beelden, uitspraken of acties die schreeuwen om (re)actie! Snel en scherp inhaken op de actualiteit. Een stevig staaltje Newsjacking. Een mooi voorbeeld is de online commotie rond de kledingkeuze van Jan Smit deze week in RTL Late Night. Ik zag de roddelkoppen al voor me: Jan, pas (op) je overhemd!

Mag het een ‘maatje’ meer zijn
Afgelopen maandag kreeg Jan, tijdens en na zijn optreden in RTL Late Night, een lading kritiek over zich heen. De Volendammer koos er  voor een roze blouse te dragen, die volgens veel kijkers echt véél te strak zat. Dit resulteerde in een kritiekgolf op o.a. Twitter. Een kleine greep:

TwitterJanSmit

Kledingmerken of –winkels hadden hier geweldig op in kunnen springen. Bijvoorbeeld door zich zichtbaar te maken in de online discussie. In een grote groep betrokken mensen, met interesses die passen bij je product (mode etc.) Dat kun je bijvoorbeeld doen om Jan uit te nodigen voor een gratis passessie of Jan een gratis outfit op maat te sturen.

Enkele voorbeelden

@jansmit, mail je maten aan ons door en wij sturen je een prachtig overhemd op maat.

Na het zien van de beelden kwam Jan met een passende tweet: “Zag er inderdaad heel strak uit op tv! Morgen meteen weer sporten…”

Basicfit

Daarnaast zou het natuurlijk een mooie kans zijn geweest voor de  winkelketen waar Jan zo’n  warme relatie mee heeft (of slechte reclame 🙂 )

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer