28.02.14

#Doehetselfie een virale hit

Je kent ze wel, de selfies. Het woord is inmiddels ingeburgerd. We plaatsen maar al te graag selfies, want het gaat om aandacht in sociale media. En iedereen wil aandacht. Niet alleen personen, ook bedrijven. Aandacht in sociale netwerken is een prima alternatief voor duur betaalde advertenties. Menig marketingbureau komt dan ook met een nieuwe social media campagne.

En dat is waar de bouwmarktketen Praxis ook over heeft nagedacht. Want na de #excelfie en de #becelfie is er sinds deze week een nieuwe soort selfie viraal gegaan. De #doehetselfie. Een briljante social media campagne. Ben je klaar met je klus? Dan ben je natuurlijk zo trots als een pauw! Zo trots dat je het resultaat met de hele wereld wil delen. Deel je een foto van jezelf en je klus op social media met #doehetselfie dan wil de bouwmarkt je belonen en maak je kans op een klustegoed van 2500 euro of een iPad air!

Trending topic
De actie gaat als een trein. Binnen een paar dagen tijd plaatsen honderden klussers (and counting) een #doehetselfie. Zelfs BN’ers zijn ervan op de hoogte. Zo twitterde Georgina Verbaan: ‘’Ik zie dat de hashtag #doehetselfie trending is. Is het nou alweer Nationale Masturbatiedag’’
DoehetselfieCoostoBron: Coosto

Enkele #doehetselfies die de revue passeren:

Doehetselfie

Doe het Selfie 2014
Een succesvolle en leuke campagne, maar Praxis kan naar mijn mening nog meer uit de social media campagne halen.  Is het niet leuk om aan het einde van de campagne een onderzoek te doen naar de verschillende aspecten van de Doe het Selfer? Denk aan man/vrouw, wie doet wat, waar komen ze vandaan etc? Bijvoorbeeld: De meeste Doe het Selfers in Zuid-Holland. Maar bijvoorbeeld ook per provincie de grootste Doe het Selfer onder de aandacht brengen in lokale/regionale media.

Ook te lezen op Marketing Tribune: Praxis scoort met de doehetselfie

Lees meer over de kracht van lokale media in mijn eerder geschreven blog.

 

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer