14.01.14

Romantische PR

Het is vandaag 14 januari 2014. Valentijnsdag komt er weer aan (nog een maandje om precies te zijn). Hoe verras jij jouw grote liefde op Valentijnsdag? Met een prachtig cadeau, een anonieme valentijnskaart inclusief een geheel eigen gedicht of met een mooie bos rode rozen?  Commerciële onzin of niet, veel mensen (vaak mannen…) voelen zich verplicht om hun romantische kant te laten zien.

ValentijnHelpdesk
Voor PR-mensen is Valentijnsdag altijd een mooie aanleiding om ‘iets leuks’ te verzinnen. Zo ook twee jaar geleden. Een campagne waar wij Bijl PR trots aan hebben meegewerkt. Graag blik ik nog even terug op deze succesvolle campagne:

valentijnhelpdesk

Wat is de ValentijnHelpdesk? “Met de ValentijnHelpdesk wilde Bloemenbureau Holland Nederlandse vrouwen, die vinden dat ze op Valentijnsdag niet genoeg verwend worden, de kans geven hier zelf wat aan te doen. Ze konden hun vriend of man aanmelden via de website. De mannen die werden opgegeven voor deze helpdesk ontvingen op Valentijnsdag een ludieke videoboodschap als reminder.

We genereerden media-aandacht voor de ValentijnHelpdesk en de campagne ‘Nooit meer geen bloemen op Valentijnsdag’.

Resultaat
Er was veel media-aandacht. In de aanloopfase dankzij het Nationaal Valentijnsonderzoek. Op de dag van de ‘doop’ van de ValentijnHelpdesk op 7 februari, mede dankzij de door ons ingeschakelde Robert ten Brink. En in de week voor Valentijnsdag met dagelijkse Multimedia News Releases. Onder meer RTL Boulevard, SBS 6 Shownieuws, Reclameweek, frankwatching, De Telegraaf en Metro besteedden aandacht aan de campagne. Totaal gescoorde mediawaarde in de hele actieperiode: ruim € 1,1 miljoen.

Valentijnsdag 2014
Ook dit jaar zullen we velen onderzoekjes, inhakers en campagnes tegenkomen op Valentijnsdag die Cupido een handje zullen gaan helpen. Zo kwam ik gisteren al het eerste bericht tegen:

Ben je nog niet gelukkig in de liefde? Het Maritiem Museum Rotterdam komt met een opvallend initiatief: een contactavond voor hen die op zoek zijn naar een serieuze relatie met een zeevarende. Onderdeel ervan is speeddating. Lees verder.

Ik ben benieuwd wat er nog meer wordt bedacht.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer