29.01.14

PR uit de oude doos

Je hoort het in je omgeving wel vaker: ‘Moet je nou eens kijken wat ik op zolder heb teruggevonden’. Dat moet de 66-jarige Bart de Does uit Den Helder ook gedacht hebben. Hij vond namelijk een 50 jaar oude doos met spullen met daarin een ingekleurde kleurplaat van een Calvé Pindakaas wedstrijd.  Als 14-jarig jochie had hij meegedaan, waarbij een fiets of step te winnen viel. Ondanks dat de tekening ‘netjes binnen de lijntjes was ingekleurd’ is de tekening uiteindelijk nooit opgestuurd. Maar…

Niet geschoten is altijd mis
Bart bedacht dat het leuk zou zijn de kleurplaat na 51 jaar alsnog in een envelop te doen en te verzenden. Met succes. Al heel snel kwam een antwoord van Karin Koornneef van Unilever: ‘We waren ontroerd door die oude kleurplaat. Hij ging het hele kantoor rond. ‘We werden zo enthousiast dat we daarna dachten: we moeten hier iets meer mee doen.’ (Bron AD.nl)

KleurplaatAD

Slim PR-trucje
Een mooi gebaar van Unilever. Bart kreeg naast vier potten pindakaas en een mooie bos bloemen, alsnog een spiksplinternieuwe fiets voor zijn deur. Bij Unilever hebben ze hier natuurlijk wel goed over nagedacht, want dit is toch maar een mooie PR kans. En groot gelijk hebben ze.  Al heel snel is het trending topic en verschijnt het een en ander in de media. RTV Noord-Holland maakt er zelfs een item over.

TrendingTopicsKleurplaat

Al die aandacht is best een modern fietsje waard.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer