16.01.14

Beste marketingstunt 2014

Tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om mensen naar de bioscoop te krijgen. Volle zalen trekken is dan ook een uitdaging. Een goed uitziende trailer of een aantal goede acteurs, sorry, maar dat werkt niet meer. Wat wel werkt! Slimme promotiecampagnes die viraal gaan. En dat weten de makers van de nieuwe horrorfilm Devil’s Due maar al te goed.

YouTube-fans hebben ‘m waarschijnlijk al gezien. Een baby ligt te huilen in een kinderwagen. De ouders lijken niet in de buurt. Wat er vervolgens gebeurt is op z’n minst….Nou, kijk zelf maar.

In slechts twee dagen tijd is de video al meer dan 20 miljoen keer bekeken. Inmiddels wordt het het filmpje over de hele wereld verspreid via Twitter en Facebook.

Carrie
De video is gemaakt door hetzelfde team dat verantwoordelijk was voor de remake van de film Carrie. Zij bedachten vorig jaar ook al een stunt om nietsvermoedende klanten van een koffiebar in New York de stuipen op het lijf te jagen. . . Dat zag er zo uit: Telekinetic Coffee Shop Surprise.

Now You See Me
Ook hier in Nederland doen we er aan mee. Promotiestunts bedenken om de bioscoopzalen vol te krijgen. Tijdens de voorpremière van de film Now You See Me op 20 juni bij Pathé De Munt in Amsterdam, werd onaangekondigd een bijzondere dimensie toegevoegd aan de bioscoopfilm. In de Amsterdamse bioscoopzaal werd voor 3000 euro aan vijf euro biljetjes door de lucht geschoten tijdens een scene waarbij vier illusionisten tijdens een show in Las Vegas op onverklaarbare manier een bank in Parijs weten te beroven. Zie ook mijn eerder geschreven blog: Hoofdpijn van een geslaagde PR actie.

Devil’s Due is vanaf volgende week te zien in de Nederlandse bioscopen? En…ben je na het zien van deze marketingstunt van plan om de film te gaan kijken? Ik wel in ieder geval!

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer