19.12.13

Serious Succes

Gisteren is het circus weer begonnen. Dit keer is Leeuwarden de stad waar het Glazen Huis staat. Het event lijkt elk jaar groter te worden en ieder jaar wordt een recordopbrengst opgehaald. Nu ik die drie dj’s gisteren weer het huis in zag stappen en niemand minder dan Sportman van het jaar Epke Zonderland de deur op slot deed, vroeg ik me af wat nou het succes is van Serious Request. Eigenlijk is het gewoon een hele goede marketing actie. Een goed doel, vlak voor de Kerst, mensen die graag met hun hoofd op televisie willen en alle zendtijd die je maar wilt op radio en TV. Maar ook door gebruik te maken van veel free publicity. Verschillende televisieprogramma’s vragen in aanloop naar de start, Eric Corton als boegbeeld van de actie om nog eens te vertellen waar het om te doen is. Ook steden staan in de rij om gastheer te zijn van het Glazen Huis. Het is voor een stad commercieel zeer interessant om het Glazen Huis in je gemeente te hebben staan. Mooie city-marketing.

3FM heeft het goed voor elkaar. Natuurlijk gaat het vooral om het elk jaar wisselende goede doel en het geld wat opgehaald wordt. Maar 3FM zet zichzelf hiermee echt neer als een serieuze zender. Dat is natuurlijk al de slogan: Serious Radio. Maar deze dagen voor Kerst zijn een letterlijke vertaling van die boodschap.

Verhalen vertellen
Serious Request is vooral een puike marketing actie. Voor mij zit het vooral in de manier waarop de verhalen worden verteld. De verhalen die Eric Corton vertelt, de beelden die hij laat zien op de plekken waar de armoede is, in een taal die de luisteraar van 3FM aanspreekt, is erg sterk. Het raakt je zodat je iets wilt doen voor de actie.

Ik ben benieuwd hoe dit jaar afloopt. Succes daar in het Glazen Huis, op naar een nieuw record!

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer