18.12.13

Leve de reputatiemanager

Rabobank benoemt een reputatie manager, zo meldt de Telegraaf op de voorpagina vandaag.  Voormalig private banker Pim Mol wordt aangesteld als manager corporate-affairs. Ik ken Pim Mol niet, maar als ik diverse commentaren lees  is het een heldere en toegankelijke man. Dat is mooi. En noodzakelijk, want de woorden ‘helder’ en ‘toegankelijk’ koppel je niet één-twee-drie aan de bankwereld.

Mol wordt dus manager corporate-affairs, maar dat is door journalisten inmiddels omgedoopt tot reputatiemanager. Heerlijk, die heldere communicatie. Ik ben benieuwd wat andere managers corporate-affairs daarvan vinden.  Staat toch even anders op je visitekaartje.

Geen doekjes

Mol mag de krasjes en deuken op het Rabo-blazoen proberen weg te poetsen. Ik vind het vooral opvallend- en dapper – dat de Rabobank er geen doekjes omheen windt. De bank erkent dat het reputatieschade heeft geleden en dat daar iets aan gedaan moet worden. ”Wij gaan iets aan onze reputatie doen!”  Ik kan geen persbericht over de aanstelling van Mol vinden, maar volgens de NOS schrijft bestuursvoorzitter Minderhout in een intern bericht dat het belang van reputatiemanagement sterk is toegenomen. Gelijk heeft hij, die Minderhoud.

Bij alles dat Mol in de komende tijd doet, zal dus worden gekeken of  hij daarmee de reputatie van zijn bank verbetert. Dat lijk me niet eenvoudig. Hij zal vooral moeten werken aan gedragsverandering, want uiteindelijk heeft dát gevolgen voor je reputatie. Geen pr-poetslap voor de buitenkant, maar echt gedragsverandering van binnenuit. Dan ga je vanzelf aan de buitenkant glimmen.

Veel succes, meneer Mol! Gaat u nu ook uw visiesitekaartje aanpassen?

 

 

 

Terug naar overzicht

Auteur

Lars Walder

Lars Walder

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer