03.12.13

Inhaken op het (winter)weer

Haal je winter- jas, trui en muts maar weer uit de kast, de meteorologische winter gaat van start. Dat hebben we geweten ook, want wat was het vanochtend k-k-k-koud. Eind deze week worden er zelfs sneeuwbuien verwacht. In Rotterdam is er vanochtend voor het eerst dit jaar gestrooid. Zo meldt RTV Rijnmond.

It giet oan?
Het kwik daalt onder nul, heel Nederland begint te dromen over de Elfstedentocht en waarschijnlijk ziet Piet Paulusma ons graag onze schaatsen uit het vet halen. Hij durft de woorden ‘it giet oan’ nog niet uit te spreken, maar heeft wel het startschot gegeven voor máánden van speculaties. Vorige week vertelde de bekendste weerman in Show Vandaag dat het in januari en februari van 2014 zo koud wordt dat we kunnen schaatsen.

Winterpret in marketingland!
Het weer is natuurlijk het ideale moment voor inhakers. Vooral bij sneeuw en ijspret. Mocht er een Elfstedentocht komen dan kunnen we waarschijnlijk weer rekenen op veel inhakers (van vele reclamebureaus)

Vorig jaar ging de Elfstedentocht niet door. En die creatievelingen hebben met leuke inhakers op het afblazen van de Elfstedentocht bij menig Nederlander weer voor een glimlach op de teleurgestelde gezichten van schaatsliefhebbers gezorgd.

Herinner je nog één van deze inhakers?

Elfstedentocht2012

Het is nog even wachten op inhakers op een eventuele Elfstedentocht. Zodra die er zijn, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten. Of neem eens een kijkje op www.versereclame.nl. Meest bekende blogpagina over inhakers en newsjacking.

Tips voor een knaller van een inhaker.

  • Heel logisch, maar het moet actueel zijn. Hoe sterker de link, hoe beter de uiting;
  • Het moet uniek/onderscheidend zijn;
  • Het moet opvallen. Dat kan door beeld, maar ook alleen met tekst;
  • Wees snel. Zit bovenop het nieuws en zorg dat je een van de eerste bent met een inhaker;
  • Hoe sneller je bent, des te groter is het (virale) effect;
  • Haak niet overal op in. Elke week een inhaker gaat vervelen;
  • Haak niet in op actuele (natuur)rampen, ras, discriminatie en of geloof.

Elfstedentocht 2014. Giet it oan?

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer