22.11.13

Niek is uit de WW!

Ondanks de positieve berichten dat de werkloosheid is gedaald, zitten nog steeds veel mensen zonder werk en dus voor werkgevers ook een berg mensen om uit te kiezen. Wil je aan de bak komen, dan moet je hard je best doen om op te vallen. En dat heeft de 28-jarige Niek uit Weert ook gedaan. Hij creëerde zijn eigen PR.

Help Niek uit de WW!
Wie Niek nog niet kent heeft de afgelopen maanden onder een steen geleefd. Niek is 28 jaar en verloor in juni zijn baan en kwam hierdoor in de WW. Na een aantal mislukte sollicitaties bedacht hij de website www.helpniekuitdeww.nl. Een speelse en visuele site waarin een kijkje wordt gegeven in het leven van Niek als werkloze. Dit met een grote knipoog naar de stereotype werkloze.

Ware hit
Op de website is Niek hangend op de bank te zien in zijn boxershort, met een zak Euroshopper chips, Euroshopper bier en een game console. Of zittend voor zijn huis op de trap met een Ipad waarop ‘help me uit de ww!’ te lezen is. Een dagteller geeft  aan hoeveel dagen hij werkloos is. Verder zit de site vol grappige weetjes als ‘Wist u dat Niek zijn koffie zwart drinkt? Hierdoor is hij goedkoper dan de gemiddelde koffiedrinker omdat u kunt besparen op suiker en melk.’ en ‘Neem Niek aan als uw werknemer en ontvang een gratis like op uw Facebook-pagina!’ Naast deze grappen is zijn CV, referentie en portfolio te vinden.

De combinatie hiervan blijkt een groot succes. Binnen een dag raast de website over diverse social media kanalen en is het een ware hit. www.helpniekuitdeww.nl is zelfs een keer zo goed bezocht dat de website niet bereikbaar was.

Eigen PR
Het ludieke initiatief van Niek leidt tot landelijke aandacht. Zo schrijven de Telegraaf en het NRC een artikel over dit daverende succes en is Niek oa te zien en te horen bij Giel Beelen, De Wereld Draait Door en TV Limburg. Aan publiciteit dus geen gebrek. Niek creëerde hiermee zelf zijn eigen PR.

160 dagen
Inmiddels spoelt Niek zijn chips weg met champagne, want na 160 dagen is hij in dienst van LEWIS Pulse, de digitale marketingtak van LEWIS PR te Eindhoven.

Ik wens hem heel veel succes bij zijn nieuwe werkgever. En mag dit maar een hoop andere mensen inspireren om aan een baan te komen.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer