29.10.13

Succes verzilveren: Pr kansen voor Nationaal Ouderenfonds

Geer en Goor: Effe Geen Cent te Makken is de kijkcijferhit op de donderdagavond. Al wekenlang scoort het meer dan twee miljoen kijkers.

In deze realityserie leven Gerard Joling en Gordon een maand lang op AOW-niveau in een woning in Amsterdam Noord en zetten zij zich in als vrijwilligers voor het Nationaal Ouderenfonds. Het Nationaal Ouderenfonds is een goed doel voor kwetsbare ouderen in Nederland die met verschillende diensten en activiteiten de eenzaamheid van ouderen proberen tegen te gaan.

Vrijwilligers en donateurs
Naast dat ik bij elke aflevering weer ‘aan het zuurstof’ moet door de schunnige woordgrappen van Goor en de aanstekelijke lach van Geer, heeft het programma Effe Geen Cent te Makken ook een heel belangrijk doel. Namelijk zoveel mogelijk vrijwilligers en donateurs werven die de ouderen een helpende hand kunnen geven. En met succes. Vanaf de start van het programma hebben al bijna 2000 extra vrijwilligers zich aangemeld. Dit terwijl zich normaal gesproken rond de 10 vrijwilligers per week aanmelden.

Lokale pr kansen
Een geweldig succes dus. Ik denk dat het programma de kans biedt om nóg meer vrijwilligers te interesseren. Er zijn ongetwijfeld  prachtige verhalen over de vrijwilligers en ouderen. Soms grappig, soms ontroerend. Die verhalen zijn geen wereldnieuws, maar wellicht dat lokale kranten wél geïnteresseerd zijn. Ik zie deze krantenkoppen al voor me:

Overschiesekrant

VaassensWeekblad

Telstar

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer