09.10.13

Happy boodschap

Ik ben toe aan wat positief nieuws. Dat moet een medewerker van de Belgische spoorwegen NMBS ook gedacht hebben toen hij begon met een grappige actie. Hij wilde het groepsgevoel van twitterende treinreizigers stimuleren en wat meer vrolijkheid op het spoor brengen. De reden hiervoor was dat er al een tijd lang veel negatieve tweets over NMBS waren (zou het komen door de Fyra?). En om van die negativiteit af te komen, ontstond het idee om treinreizigers elkaar vrolijke wensen of hartenkreten te laten schrijven achterop treinkaartjes, gratis krantjes of ander papier.  De oproep werd massaal opgevolgd. Met teksten als ‘Een fijn weekend’ en ‘Blij dat je in mijn trein zit’ is #NMBSocial al een tijdje trending topic in België.

#happylines
Ook in Nederland wordt het geprobeerd. Zo introduceerden Metro en de Sp!ts vandaag #happylines. Het is een blanco vakje op de voorpagina van de krant. Het idee is dat je de blanco ruimte opvult met  een mooie gedachte, een lieve wens, tekening of zomaar iets aardigs of geks. Een boodschap voor de volgende lezer van de krant. Metro en Sp!ts hopen in Nederland hiermee hetzelfde effect te krijgen als in België.

En het werkt! Op Twitter komen er al verschillende positieve berichten voorbij. De een nog creatiever dan de ander.

happylineshappylines2happylines3

Ook binnen Coosto is het te zien. Binnen een paar uur zijn er al honderden berichten verschenen met #happylines . En hoe kan het ook anders: Het sentiment is erg positief!

CoostoHappylines

Mijn happyline
Laatst publiceerde Communicatie Online naar aanleiding van een onderzoek van de Amerikaanse website CareerCast een artikel. Pr-baan enorm overschat. Stressvol, slopend en niet super betaald.

Daarom, mijn happyline voor vandaag:
boodschap

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer