03.09.13

Wat we kunnen leren van GTST

Daar was hij dan. De langverwachte eerste aflevering van het nieuwe seizoen GTST. De gehele zomer is druk gespeculeerd over de cliffhanger: wie heeft de parachute op zijn rug die niet open ging? En wie valt er te pletter?

Ondanks dat het twee weken geleden via social media al naar buiten kwam om wie het gaat, namelijk Mike Brandts (gespeeld door Louis Talpe) haalde de soap gisteren toch meer dan 2,2 miljoen kijkers. Daarmee was GTST het best bekeken programma van de maandagavond. Bron: SKO.

Van content naar interactie
Waarom blijven de kijkcijfers van GTST stijgen? Komt dat door spannende verhaallijnen? de personages? Ik denk dat het daar deels mee te maken heeft, maar dat het vooral komt omdat GTST het de laatste jaren steeds slimmer aanpakt…Van content naar interactie. Het bedrijfsleven kan hier nog wat van leren.

Na de cliffhanger heeft RTL het meesterlijk aangepakt met de ‘Springlevend App’. Hier kwamen elke week een paar puzzelstukjes vrij over wie de sprong niet zou overleven. Lees hier meer over in mijn vorige blogpost ‘Communiceren in Goede en Slechte tijden’.

En hoe nu verder met Mike Brandt, het personage dat verdwijnt uit de serie? Ook hier heeft RTL slim over nagedacht. Louis Talpe neemt in een filmpje op de website persoonlijk afscheid van zijn fans. Hij legt uit wat hij nu precies gaat doen en hij hoopt dat iedereen naar de populaire soap blijft kijken.

Dit zijn een aantal mooie voorbeelden van content bieden waarbij je je kijkers tot fan maakt. En waardoor ze blijven kijken. Ook ik moet bekennen dat ik gisteren één van de 2,2 miljoen kijkers was.

Eén ding is duidelijk: het blijft onrustig in Meerdijk! Want wie is nu de saboteur?

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer