13.09.13

Vrijdag de 13e

Nederland is in de ban van vrijdag de dertiende. Ook de media smult er van. Even googelen en je komt de meest uiteenlopende onderwerpen tegen zoals Vlucht 666 naar HEL op vrijdag de 13e, cementwagen rijdt zich vast op terrein TU/e, tot aan een ‘Gezinsbruiloft’ op vrijdag de 13e.

Dat we het graag over vrijdag de 13e hebben blijkt ook wel op social media. Snel een blik werpen in Coosto* met als zoekterm ‘13e’ en er komen al tienduizenden tweets/posts voorbij.

Pechvogels?
Maar in welke gemeente wordt er nou het meest gesproken over vrijdag de dertiende? Wat blijkt: inwoners uit Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Leiden, Arnhem en Eindhoven lijken er geen genoeg van te krijgen. Betekent dit dat ze uitgerekend vandaag zoveel pech hebben, zijn ze bijgelovig? Of zijn ze een zwarte kat tegengekomen? Hebben jullie enig idee?

GPS13e

Inhakers
Vrijdag de dertiende is natuurlijk ook een perfecte dag om met mooie inhakers te komen. Zie hieronder een korte samenvatting:

HEMA
De succesvolste inhaker van vandaag is van de Hema. In een bericht op Facebook heeft HEMA een rookworst afgebeeld met de vraag ‘What’s the worst that could happen?’ Deze wordt inmiddels via social media massaal gedeeld.

HEMA

Nationale Nederlanden
Ben jij vandaag een pechvogel? Geen nood! Tweet je pech namelijk met #waterookgebeurt en wie weet lossen de schademanagers van de Nationale Nederlanden zoveel mogelijk voor je op.

Nat Ned.

Lees verder op Adformatie

Jupiler
Aangezien ik een bierenliefhebber ben, vond ik deze inhaker van Jupiler ook weer goed verzonnen.

jupiler

Zijn jullie zelf ook een leuke inhaker tegengekomen? Laat het mij dan weten via Twitter.

Actualiteit
Inspelen op actualiteit werkt altijd goed. Het is van bovenstaande merken slim om dat op opvallende manieren te doen op juist deze dag. Bij Bijl zitten we elke dag bovenop het nieuws en spelen we in op actualiteit waar mogelijk. De ene keer is dat door een pr-stunt, de andere keer juist door gebruik te maken van het nieuws. Leeft een thema in de samenleving dan is de kans nu eenmaal groter dat media erover willen schrijven. Ons werk blijft echter maatwerk. Per klant bekijken we goed welk nieuws we willen brengen, waar dit het beste zou passen en op welke manier.

* Coosto
Bij Bijl PR maken we vaak en graag gebruik van Coosto. Deze monitoringtool helpt ons inzicht te krijgen in wat, waar en door wie er o.a. op Social Media over onze klanten en onszelf wordt gezegd. Bij locatiebepaling zijn de resultaten altijd afhankelijk van of mensen een GPS functie op hun mobiel hebben aanstaan.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer