19.09.13

GTA V. Wat een (gemiste) PR kansen

Daar is hij dan eindelijk. Na vijf jaar is de langverwachte Grand Theft Auto V uit. Een game die honderden mensen zover kreeg om in de rij te gaan staan voor de release. Een game waarvoor mensen gaan duwen en trekken, voordringen en elkaar omver lopen. Een game die 200 miljoen euro heeft gekost en binnen 24 uur na de release al 800 miljoen dollar heeft opgeleverd. Maar vooral een game met prachtige PR kansen, die zowel voor als na de lancering naar mijn idee niet zijn benut.

De (gemiste) PR kansen
Om een beeld te geven: Even 10 minuten kletsen met collega’s, en hop, er komen al zeker 5 gave PR ideeën uit die zo de landelijke, lokale en of regionale kranten zouden/hadden kunnen halen. Zo bedachten we de volgende krantenkoppen:

Honderden slaapmaskers voor GTA V fans
Etos Amsterdam pakt uit

Fit For Free maakt de spieren los voor GTA V gamers

Gratis oogspreekuur voor fanatieke GTA V gamers
Specsavers zorgt voor scherp beeld

Honderden Outdoor XL slaapzakken voor wachtende GTA V fans

Gratis koffiekick voor vermoeide gamers
Speciale Starbucks koffiemix voor GTA V gamers

Misschien iets voor de lancering van GTA VI?

GTA-griep
Je zou verwachten dat door de nachtelijke lancering een ware GTA-griep zou uitbreken en menig werknemer zich ziek zou melden, maar niets is minder waar. Zo blijkt vandaag uit cijfers van Arboned. Verrassend wel, aangezien we dit in het verleden wel eens anders hebben gezien. Bijvoorbeeld tijdens het EK 2004 toen 19% van de werknemers zich na de wedstrijd Nederland-Letland ziekmelde.

Wellicht een PR ideetje voor een vitaminefabrikant?

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer