25.09.13

Een hoeslaken vol auto’s

Een uurtje eerder uit bed om vervolgens om 07.00 uur samen met meer dan honderd andere mensen klaar te staan op de Binnenrotte in Rotterdam…

Marktplaats organiseerde vanmorgen een gave actie. De Binnenrotte in Rotterdam stond vanmorgen helemaal vol met 100.000 miniatuur speelgoedautootjes, net zoveel als er aan echte/grote auto’s op Marktplaats worden aangeboden. Via Facebook riep Marktplaats vooraf haar fans op naar de Binnenrotte te komen en de autootjes te komen ‘graaien’.  Onder op elk autootje zit namelijk een code waarmee je kans maakt een echte auto te winnen, ter waarde van €8000,-.

30 minuten
En zo stonden er vanmorgen dus meer dan honderd mensen klaar met een boodschappentas, vuilniszak, sporttas of zelfs een hoeslaken. Een hoeslaken? Ja inderdaad, en diegene met het hoeslaken, dat was ik. Klik hier voor de beelden

Rond 07.10 uur klonk het startsein en HOP,  daar ging ik met mijn hoeslaken. Binnen een mum van tijd graaide ik, samen met mijn zus, duizenden autootjes bij elkaar. En dat moest ook wel zo snel, want binnen een half uur (of zelfs nog korter) waren alle 100.000 autootjes verdwenen!

Binnenrotte

Speelgoedautootjes
Ok, nu heb ik duizenden speelgoedautootjes verzameld en rest mij ‘slechts’ nog de taak om van al deze autootjes de code online in te voeren en te kijken of ik de echte auto heb gewonnen. Gemiddeld check je ongeveer vijf codes per minuut. Dus reken er maar op dat ik er het hele weekend mee bezig ben. Ik denk dat ik via Facebook een oproep doe aan vrienden en kennissen om te vragen of zij mee willen komen helpen.

tassen

Maar wat ga ik daarna doen met al die duizenden autootjes? Die ga ik schenken aan een goed doel of aan basisschool de Wilgenstam in Rotterdam, waar ik vroeger op school zat.  De kleine kinderen een plezier doen. En dan is het nog niet eens 5 december, wat zullen ze blij zijn!

Leuk hoe zo’n stunt ook qua pr resultaten kan boeken.  Een mooi plaatje en de verhalen van graaiende mensen zorgde voor interesse (lokale) media. Kun je nagaan als ze er een volgende keer een Guinness Book of Records poging van zouden maken…

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer