26.09.13

BN’ers in je campagne? 5 tips

Nederland is in de ban van bekende Nederlanders, de zogeheten BN’ers. Je ziet en hoort ze overal. Je komt ze tegen in commercials, tv-programma’s, op de radio en dagelijks vullen de kranten zich ermee. Hoe vaak zie je niet onderzoeken en of nieuwtjes voorbij komen waar een BN’er aan bod komt?

Het lijkt vaak zo verleidelijk: even een BN’er inzetten en HOP, we hebben media-aandacht. Met goede ideeën is een BN’er niet persé nodig. Het kan wel aandacht voor je actie vergroten.

Denk je erover om dit wel te doen, hieronder een aantal tips:

  • Het DNA van de BN’er moet goed aansluiten op het DNA van je product.
  • Zorg ervoor dat de doelgroep die je wilt bereiken zich emotioneel kan identificeren met de BN’er.
  • Het bereik en gedrag van de BN’er op social media.
  • Is het gezicht van de BN’er al niet eerder bekend met een ander product? Zo ja, bijt dit niet elkaar?
  • Goede briefing. Je huurt hem/haar immers in om jouw boodschap goed over te brengen.

Overall geldt dat het inzetten van een BN’er iets moet toevoegen aan je boodschap!

Een paar mooie cases:
Het Bloemenbureau, Valentijnhelpdesk: – Speciaal voor vrouwen die vrezen dat hun man of vriend Valentijnsdag weer eens over het hoofd ziet, komt het Bloemenbureau met de Valentijnhelpdesk. Op de dag van de ‘doop’ van de ValentijnHelpdesk op 7 februari schakelde we Robert ten Brink in om voor een paar uur de helpdesk te bemannen. Klik hier voor de beelden

KNLTB, Open Tennisdagen: ‘Zonder jou is er geen bal aan!’ Hiermee roept ambassadeur Raemon Sluiter in een tv-spot alle niet-tennissers op om deel te nemen aan de Open Tennisdagen. Klik hier voor de beelden.

KNGU, het Grote Gymfeest: de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie organiseert Het Grote Gymfeest. Gymclubs in het hele land openen hun deuren en trakteren jongens en meisjes op een dag vol beweging. Olympisch kampioen Epke Zonderland treedt op als ambassadeur. Klik hier voor de beelden.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer