17.06.13

Top 3 ‘geslaagde’ inhakers

Het zal niemand ontgaan zijn dat er op de Ibn Galdounschool in Rotterdam 24 examens werden gestolen. De media berichtten er tientallen artikelen over en op social media was het gesprek van de dag.

Om naast al het negatieve ook een positief geluid te geven, ben ik op zoek gegaan naar de leukste ‘geslaagde’ inhakers rond de eindexamens.

Mijn top 3:

1. Red Urban heeft samen met Hi een zeer leuke actie op poten gezet. De Nederlandse rappers Mr. Polska en Ronnie Flex hebben Rotterdamse leerlingen die hoorden dat de diploma-uitreikingen in Rotterdam allemaal zijn uitgesteld, een hart onder de riem gestoken met een videorap. Klik hier voor het filmpje. Iedereen die wel al geslaagd is en met #geslaagd twitterde konden donderdag en vrijdag ook een leuk persoonlijk filmpje verwachten. De rappers reageerden op zoveel mogelijk tweets met een live opgenomen korte rap. Een laatste uitsmijter voor alle geslaagden die geen persoonlijke rap hadden ontvangen kon natuurlijk ook niet achterblijven.

HIgeslaagd
2. De actie van Coca Cola met Share a Coke doet het goed. Het colamerk haakte in op de geslaagden en plaatste vrijdag op Facebook onderstaande post. Inmiddels is de foto al bijna 5000 x geliked, 400 x gedeeld en honderden reacties.

Share a coke
3. Hangt je vlag met tas uit? Dan verrast het Bloemenbureau jou misschien met een leuke bos bloemen. Een actie via mooiwatbloemendoen.nl heeft afgelopen vrijdag de voorpagina’s van Metro en de Telegraaf behaald.

geslaagd

Slim inhaken op actualiteit werkt. Hierbij nog een aantal tips voor een geslaagde inhaker:

  • Heel logisch maar het moet actueel zijn. Hoe sterker de link, hoe beter de uiting;
  • Het moet uniek/onderscheidend zijn;
  • Het moet opvallen. Dat kan door beeld, maar ook alleen met tekst;
  • Wees snel. Zit bovenop het nieuws en zorg dat je een van de eerste bent met een inhaker. Hoe sneller je bent, des te groter is het (virale) effect;
  • Blijf altijd positief. Negatief nieuws kan tegen je werken;
  • Haak niet in op actuele (natuur)rampen, ras, discriminatie en of geloof.

Mochten jullie zelf nog een leuke inhaker hebben gezien voor de geslaagden? Of andere leuke actuele inhakers? Laat het mij dan weten via Twitter, Email, Linkedin of plaats hieronder een reactie.

PS: Naast dat ik Hi, Coca Cola en het Bloemenbureau wil feliciteren voor de ‘geslaagde’ inhakers, hierbij ook mijn felicitaties voor de geslaagden.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer