10.05.13

Met je kop op de TV

Vanochtend werd ik geïnterviewd door Editie NL voor onze klant Unibet, een online wedkantoor. Bij Unibet kun je inzetten op de deelnemers aan het Eurovisie Songfestival en Editie NL wilde wel eens weten of Anouk aanstaande dinsdag kans maakt om de finale te halen. We zijn natuurlijk blij met deze aandacht voor de klant. Aandacht op radio,- en televisie is geweldig voor de klant.  Het mooie hieraan is dat Editie NL zelf contact met ons heeft opgenomen. De relatie met het programma is inmiddels dusdanig dat ze ons weten te vinden, zonder dat hier een pitch of persbericht aan vooraf gaat.

Netwerk journalisten
Als PR bureau is het belangrijk aan je netwerk van journalisten te werken. Welke journalist schrijft waarover, in  welk soort ‘nieuws’ is hij geïnteresseerd? Door daar goed op in te spelen help je de journalist. Het allerbelangrijkste blijft echter dat het onderwerp aansluit bij zijn programma.  Een journalist moet er van op aankunnen dat je niet met onzin onderwerpen bij hem aanklopt. Zodra je een té commerciële boodschap bij hem wilt droppen, ben je hem kwijt. Een journalist laat zich niet gebruiken als doorgeefluik van reclameboodschappen. En terecht! Lukt het je om zo samen te werken dan kunnen journalist en PR bureau elkaar van dienst zijn met goede onderwerpen en nieuwswaardige ideeën. Collega Ruud Bijl maakt er al eens een video over

Mediatraining, maar dan in ‘real-life’
En dan sta je dus ineens met een camera voor je neus voor een item op TV diezelfde avond. Ik heb verschillende keren mediatrainingen gevolgd en bijgewoond, toch is het anders in het ‘echie’.  Gezonde spanning nam bezit van mij voordat de ploeg op kantoor aankwam en ik nam mijn aantekeningen toch nog maar even een keer extra door. Eigenlijk deed ik gewoon de dingen die we klanten ook aanraden in een mediatraining. Bereid je goed voor, maak het onderwerp eigen en onthoud welke boodschap je vooral kwijt wilt. Ik vond het goed gaan, maar dat resultaat zie ik pas vanavond in de uitzending!

 

Terug naar overzicht

Auteur

Marjoleine van Klaveren

Marjoleine van Klaveren

Advies/Media Strateeg

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer