24.05.13

De week van…

Is een regelmatig terugkerend blog waarin een van de Bijlers vertelt wat hij of zij deze week heeft gedaan. Vandaag Melvin Voskuijl.

Maandag
Pinksterweekend. Was dat niet jarenlang hét weekend van Pinkpop? Het festival waar bezoekers zo vaak geteisterd werden door slagregens en windhozen? Dit jaar is het allemaal anders. Pinkpop valt in een ander weekend. De regen niet……. Ik laat me niet uit het veld slaan. ’s Avonds doet een parasol dienst als paraplu terwijl ik in de tuin pizza’s bak. The show must go on………

Dinsdag
Na een korte vakantie in Marrakech weer onder collega’s op kantoor. We praten bij over nieuwe opdrachten en uitdagingen.  ’s Middags bereid ik een reeks telefonische interviews voor. We vragen klanten van een opdrachtgever wat hen vandaag de dag inspireert en hoe zij de dienstverlening van onze klant ervaren. Dat mag open en eerlijk. Laat iemand anders maar vertellen wat goed is en wat beter kan, dat draagt bij aan authenticiteit en geloofwaardigheid van jouw bedrijf. De uitkomsten daarvan delen we online.

Woensdag
Een interessant vraagstuk vandaag. Een opdrachtgever vraagt advies voor webcare.  Hoe wij dat zouden aanpakken? Bottom-line.  Meningen en ervaringen van mensen over bedrijven, producten en diensten beperken zich niet tot het bankje in het park, de voetbalkantine of een verjaardag. Leuk of niet, die berichten verspreiden zich ook via social media. Dat betekent dat je ook daar een luisterend oor moet bieden. Niet alleen luisteren, maar ook reageren. Dat vereist technische hulpmiddelen (monitoring instrumenten), een goed inzicht in de doelgroep, communicatieve risico’s en boodschappen die je wilt overdragen. En bovenal: mankracht. We schrijven een voorstel waarin we al deze componenten verwerken.

Donderdag
Vandaag hebben we er een. Zo’n koffiemoment. Een moment waarop we collega’s even bij elkaar trekken en een idee bedenken voor een (potentiële) klant. Wij zijn van mening dat retailers meer aandacht kunnen genereren  via lokale pr. Bijvoorbeeld door nieuws van lokale vestigingen beter te ontsluiten in de regio. Dat kan al met minimale inspanning. Waarom zou je dat willen? Nog dezelfde dag  sturen we ons idee naar een grote retailer.  ’s Middags is het tijd voor een borrel bij Proeflokaal Reijngoud in de Witte de Withstraat. Een verlate verjaardagsborrel voor Ruud, Marjoleine, PetraLars en Melvin.  Maar bovenal een traditie die we zo nu en dan herhalen.

Vrijdag
’s Ochtends op kantoor staat onze bar al keurig gedekt met kop en schotels en lekkere koekjes. Hoe verleidelijk ook: dit betekent “afblijven”. We ontvangen vandaag gasten voor een mediatraining. Collega Wesley wordt verrast door een telefoontje van Radio Decibel. Ditmaal niet voor een nieuwsitem voor een klant. Nee, de interesse richt zich volledig op het aanstaande bezoek aan het concert van de Toppers dit weekend. Radio Decibel monteert het gesprek  tot een leuk item, dat we later beluisteren op de radio.  Tja, investeren in mediacontacten levert wat op, dat blijkt maar weer.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer