03.05.13

DE WEEK VAN….

Is een regelmatig terugkerend blog waarin een van de Bijlers vertelt wat hij of zij deze week heeft gedaan. Vandaag Melvin Voskuijl.

Maandag
Een nieuwe week. Verlaten wegen op weg naar het centrum van Rotterdam. Drie miljoen Nederlanders genieten van de meivakantie. Het gaat goed met Nederland.

Zoals altijd begin ik mijn werkdag met een rondje ‘nieuws’. Bladeren in de kranten aan de ‘bar’ op kantoor en even de laatste tweets checken. Als pr adviseur wil je zo dicht mogelijk op het nieuws zitten. Ontwikkeling in de arbeidsmarkt, nieuws over (inter)nationaal treinverkeer, communicatie in de gezondheidszorg en natuurlijk sport. Thema’s die raken met opdrachtgevers waar wij voor werken. We houden oren en ogen open en zoeken telkens naar kansen en mogelijkheden om verhalen van klanten over de bühne te krijgen.

Natuurlijk doen we dat niet allemaal handmatig. We maken dankbaar gebruik van knipseldiensten en zoekmachines om klanten dagelijks te voorzien van het laatste nieuws en advies.

Dinsdag
Leve de koning! Vandaag even genieten met vrienden van deze bijzondere dag. De troonswisseling wordt een waar mediaspektakel. Kan het toch niet laten om af en toe de hashtag #troon te checken om te kijken hoe Nederland de troonswisseling ervaart. Hoe zal dit over dertig jaar gaan? Ondertussen gniffel ik bij de gedachte aan de eerstvolgende  LuckyTV.

Woensdag
Aan de koffietafel analyseren we de speeches, de bloopers en natuurlijk de schijnbeweging van het koningspaar door onaangekondigd een groet te brengen aan Armin van Buuren. Drie vingers in de lucht voor Armin! Waren er ook nog mooie pr inhakers? Ja! Ons pr hart gaat sneller kloppen van acties van Textieldrukkerij E-Quality en het Van Gogh Museum. E-Quality onthult al binnen enkele uren na de balkonscene een T-shirt met de tekst “Even wuiven misschien?” Dat levert hen media-aandacht op via RTV Rijnmond. Slim gedaan. Ook het Van Gogh Museum slaat de spijker op de kop. De ochtend na Koningsdag smeert zij een ontbijtje voor 350 journalisten ter gelegenheid van de heropening van het museum. Ze zijn immers toch in Amsterdam. Waarom moeilijk doen…..

Ik besteed de rest van de dag aan het schrijven van een voorstel en een redactioneel artikel voor een van de sportbonden in Nederland. ‘s Middags bedenken we in een brainstorm een leuk idee voor een publiekscampagne voor een potentiële opdrachtgever. Nu al beleven we er veel lol aan, we kunnen niet wachten om het uit te voeren.

Donderdag
Een klant maakt binnenkort een bijzondere samenwerking bekend. Een mooi huwelijk tussen twee totaal verschillende branches. Ik adviseer hoe we dit het beste kunnen ondersteunen via free publicity. Tussendoor help ik journalisten met vragen over een persbericht dat wij recent hebben gestuurd.

Vrijdag
’s Ochtends vroeg richting een sportmarketingbureau in Brabant voor een overleg met een sportbond. Samen bespreken we hoe we kunnen helpen met de communicatie en pr rondom een groot sportevenement. Het evenement kent deelnemers uit alle hoeken van Nederland. Reden voor mij om te benoemen dat we lokale pr zeker niet uit het oog moeten verliezen. Na een snelle boterham terug naar Rotterdam voor een conference call met een klant in Brussel. Samen bespreken we de pr kalender voor de komende periode. Ondertussen staan de ramen van kantoor staan open, gelach klinkt vanaf de terrassen in de Witte de Withstraat. Het weekend lonkt…..

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer