14.05.13

De kracht van lokale PR: Vijf tips

Natuurlijk wil ieder bedrijf het liefst met zijn verhaal in de krant. En dan het liefst in een landelijk dagblad, zoals het AD of de Telegraaf. Maar te vaak wordt de kracht van aandacht in lokale media vergeten. Zeker retailers laten hier kansen liggen. Wij maken graag én met succes gebruik van lokale media. Dit succes zit in het leveren van maatwerk. Het is geen kwestie van knip- en plakwerk.

Vijf tips om regionale/lokale aandacht te krijgen

  • Het bericht moet natuurlijk relevant zijn; het moet bijvoorbeeld gaan over de plaats waar het lokale huis-aan-huis blad verschijnt of over de lokale mensen die er werken. Het moet interessante content bevatten voor de lezer;
  • Zorg dat je database van lokale media up-to-date is;
  • Ook lokale pr is maatwerk. Stuur je bericht niet zomaar naar elk adres dat je tegenkomt in de database;
  • Zorg voor passend lokaal beeldmateriaal;
  • Net als bij ieder persbericht: Maak het niet te commercieel.

(regionale/lokale) media: wat levert dat op?

  • Een redactioneel artikel is een mooie manier om je verhaal te vertellen; Een goed verhaal zorgt ervoor dat mensen over je praten;
  • Het vergroot de geloofwaardigheid van wat je vertelt. Lezers hebben nu eenmaal meer vertrouwen in een nieuwsartikel dan een advertentie;
  • Redactionele aandacht vergroot de zichtbaarheid en zorgt er daarmee voor dat meer mensen naar de winkels komen.

De resultaten zullen je verrassen
Jouw vestiging in een huis-aan-huis blad is haalbaar, maar vraagt om het op maat maken van persberichten, het aanmaken van medialijsten etc.  Als je dat allemaal goed organiseert, kost dit voor een retailer met tientallen winkels veel minder dan je denkt en de resultaten zullen je verrassen.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer