26.04.13

De week van….

Is een regelmatig terugkeren blog waarin een van de Bijlers vertelt wat hij of zij deze week heeft gedaan. Vandaag Ruud Bijl

Maandag
De dag begint met een discussie over alle commotie rondom het Koningslied. Ik ben, net als iedereen, verbaasd over de drukte die over het lied wordt gemaakt. Aansluitend een lekkere brainstorm voor een overheidscampagne. Ingewikkelde vraag met meerdere lagen. Kolfje naar onze hand: complexe zaken terugbrengen naar de essentie. Het concept groeit snel. Tussendoor contact met fotograaf Fred Ernst over zijn bijdrage aan het fotoblog Scherper kijken op onze nieuwe site. Hij levert een typische ‘Fred’ foto. Mooi. Leuk om te zien dat veel mensen erop klikken. Plaatjes zeggen meer dan…

Dinsdag
Dit is de enige dag dat alle Bijlers even op kantoor zijn. We praten over de werkdruk, over nieuwe ideeën en lopende new business. Halverwege word ik met spoed weggeroepen. Een klant in de gezondheidszorg heeft een acute crisissituatie. Ik gebruik vijf minuten om mijn agenda anders in te richten en spoed me naar de klant. Opnieuw blijkt het crisisabonnement dat veel bedrijven bij ons hebben gesloten een uitkomst. Ze zijn verzekerd van steun bij crisiscommunicatie. Binnen een uur zijn we up and running, 24 uur per dag. Het blijkt mee te vallen. Het operationele probleem is snel opgelost, de webcare werkt goed en paniek blijft uit. Rond de lunch ben ik weer op kantoor. ’s-Middags bezoek ik een klant, die een paar weken geleden voor ons heeft gekozen om een overname te begeleiden. Leuke klik. Blij verrast over de omvang van het werkpakket. En gelijk volle bak aan de slag; het overnameproces raakt in stroomversnelling. ’s Avonds zet ik de contouren voor het plan van aanpak in de grondverf.

Woensdag
Eerst uurtje fietsen met de hond. Al tien jaar lang de vaste start van de woensdag. heerlijk. En het wordt eindelijk mooi weer. De dag is druk, rommelig maar leuk. Leg de laatste hand aan serie filmpjes voor een opdrachtgever. De eerste versie is natuurlijk te lang. We sprokkelen seconden. Tijdrovend klusje. Filmpjes maken blijft leuk. ’s Middag rond ik plan van aanpak voor de communicatie rond een overname af en ik leg de eerste hand aan dit blog.

Donderdag
Ik haat Europese aanbesteding, maar als je leuke campagnes wilt maken over maatschappelijk relevante onderwerpen moet je wel. Ik ben een deel van de dag kwijt aan het bijeen brengen van relevante informatie en het op de juist manier presenteren van ons bedrijfsprofiel. Vlak daarvoor hoor ik dat een klant ons na 10 jaar gaat verlaten. Balen. ’s Avond schuif ik aan bij het directeurendiner van de VPRA bij Daphne in de Kas in Amersfoort. Leuk om al die collega’s te zien. Groot, klein, oud jong. Vrienden en concurrenten tegelijk.

Vrijdag
Vrijdag was bedoeld als vrij(e)dag. Dat lukt niet helemaal. Ik schrijf toch nog een offerte voor een ziekenhuis dat ons gevraagd heeft voor een crisiscommunicatie training voor de top van de organisatie. Maatwerk omdat we de crisis volledig gaan simuleren. Niet alleen met een fictieve (maar levensechte) cases, maar ook met bijbehorende ‘echte’ journaalbeelden, journalisten en betrokkenen. Dit blijkt elke keer weer een succesnummer te zijn en ook voor ons altijd weer geweldige interessant en leuk om te doen.

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer