22.08.12

Gastvrouwen en gastheren: zo werkt pr

Onlangs was ik te gast bij Novotel Eindhoven. Vanwege de ligging een prima plek om onderweg af te spreken. Ik tikte er de volgende tweet over en kreeg een leuke “attentie”….

melvinvoskuijl: De entourage klopt. Zometeen afspraak met #kngu in Novotel Eindhoven http://t.co/YzJRns8f 

NovotelEindh @melvinvoskuijl Bij uw volgende bezoek aan Novotel Eindhoven bied ik u graag een kop koffie aan. Mvg Marieke Lamberts. 

Nu gaat het mij niet om die kop koffie. En waarschijnlijk weet Marieke ook wel dat ik die nooit kom innen.

Waar het wel om gaat:

  • Monitoren: weet wat er over jouw bedrijf wordt geschreven en plaats eens een reactie
  • Persoonlijke aandacht: de tweet voelt toch als een kleine attentie. Kennelijk is mijn bezoek niet onopgemerkt gebleven. Ook sterk dat het berichtje komt van Marieke en niet van het bedrijf zelf. Dat maakt het net iets persoonlijker/authentieker.
  • Creëer ambassadeurs: Ik schrijf er een blogje over en vertel het vandaag waarschijnlijk aan de lunchtafel.
  • En wat is de investering? Inderdaad, nog geen 140 tekens…

In september gaan we weer van start met social media workshops voor deelnemers aan het Goed Getapt programma van Heineken. Ik heb in ieder geval weer een leuke case te pakken!

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer