16.07.12

Haal alles uit de verjaardag van je merk

Bedrijven, merken of organisaties die in 2013 een mooie ronde leeftijd bereiken, zouden nu al bezig moeten zijn met wat ze daarmee gaan doen. Het 20, 25, 30 of misschien wel 100 jarig bestaan van een merk is namelijk de kans om jouw doelgroep te betrekken bij je merk. Meer dan ooit zou ik zeggen. We zitten midden in de tijd waar authenticiteit en engagement het verschil maken tussen een gewoon merk en een waarmee je verbinding hebt. Ook de hang naar zekerheid en vertrouwen in deze onzekere tijden is groot. En een merk dat al decennia lang bestaat, geeft die zekerheid en dat vertrouwen. Ze bestaan immers al zo lang.

Vier het kind in je

Een prachtig voorbeeld is het koekjesmerk Oreo. Ze bestaan dit jaar 100 jaar en hebben het thema ‘vier het kind in je’ bedacht: Is it our imagination or is the world moving too fast? For 100 years, we’ve worked to make life a little less hectic, a little more carefree. This year, Oreo invites you to celebrate with us and set your inner kid loose. Let’s all take a break and share 1 million moments right here together. Let’s make every moment count!

Een oproep die werkt want inmiddels hebben al bijna 850.000 mensen hun moment gedeeld. Op de speciale verjaardagswebsite zijn die momenten te zien. Ook kun je daar laten weten wanneer jij jarig bent en uit de inzendingen wordt iedere dag iemand gekozen tot ‘jarige van de dag’ die wordt getoond op de Facebookpagina van Oreo die al door 27 miljoen mensen geliked is. Oreo is met deze aanpak in staat om een jaar lang hun honderdjarig bestaan optimaal te benutten.

 2013 wordt jouw jaar

Is jouw bedrijf of merk jarig in 2013? Kom snel in actie en haal er alles ut wat erin zit.

Je hoeft echt geen bekend koekjesmerk te zijn om iets gaafs te bedenken. Iets dat zorgt dat je jouw verhaal kunt delen met je doelgroep en waarvoor je veel terug zult krijgen. Ook een stichting, fairtrade organisatie, staalbedrijf, dierenpark, financiële dienstverlener of opticienketen kan van een jubileumjaar een engagementjaar maken.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer