15.06.12

Lekkere content op kassabon

Mayonaisemerk Hellmann’s deed iets heel slims. In Brazilië wilden ze consumenten duidelijk maken dat je meer kunt met hun product dan op een boterham met een plakje worst smeren. Want kennelijk doen ze dat in het land van de gele kanaries.

Ik kan omstandig uitleggen wat ze bedachten. Maar de mayomakers maakten er dit korte filmpje over. Voor je gaat kijken nog even mijn mening over deze case.

Wat ik er sterk aan vind: ze bieden relevante content op een relevant moment. Ze inspireren mensen bij het koken (wat ze op andere plaatsen ook doen dus het past bij de merk) en het is heel verrassend waardoor mensen er vanzelf over gingen praten. En oh ja, de verkoopcijfers namen met 44% toe.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer