25.05.12

Oranje, oranje, alles oranje!

Het EK 2012, een fantastisch moment om als bedrijf op in te haken. En daarin is jouw bedrijf niet het enige. Welke acties van jaren terug heeft Nederland onthouden? En wat zijn de trends dit jaar?

Tijdens een EK- of WK-voetbal is Nederland in feeststemming. Simpelweg een goed excuus voor gezelligheid. Een soort carnavalsvirus verspreidt zich over alle provincies en kleurt Nederland oranje. En opeens spelen vaderlandsliefde en saamhorigheid een grote rol. Een mooie combinatie om als bedrijf op in te haken, al dat oranje, de gekkigheid, het ‘samen-gevoel’ en sport.

Al honderd acties bedacht
Benieuwd wat er dit jaar al is bedacht? Oranjebarometer houdt haarfijn alle acties bij via de ‘Teller EK 2012’. Wat blijkt? Er zijn al meer dan honderd verschillende acties, gadgets en campagnes bedacht voor het komende EK.

Top 15 aller tijden
Niet elke actie blijft je bij. Er zijn zoveel inhakers dat je briljant moet zijn om écht op te vallen. En dat lukt zeker bij een groot aantal. Wie kent ze niet? De Welpies (2008) en Beesies (2010) van Albert Heijn, het voetbalkrat (2000) van Amstel, de Heineken hoed (2000) en de Oranje vla (2000) van Campina. Bekijk ook even de oranje top 15 Aller Tijden!

Facebook en Apps
Wat valt op dit jaar? Opvallend veel gebruik van social media, vooral Facebook. En ook de Apps schieten als paddestoelen uit de grond. Er zijn er al meer dan 40 voor het komende EK.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer