17.05.12

Maak een analyse van jouw bedrijf en social media

We werken voor een keur aan bedrijven die erg verschillend zijn. Maar allemaal lopen ze rond met vragen over social media. En jouw bedrijf misschien ook wel. Je bent niet, een beetje of juist heel actief op social media als bedrijf of merk. In alle gevallen kun je rondlopen met vragen. Niet op alle vragen is makkelijk een antwoord te geven omdat het vraagt om het inzetten van de juiste tools. En daar beschikken veel bedrijven niet over. Er zijn veel tools en vaak gratis ook maar als je er niet dagelijks mee bezig bent, weet je niet welke tool je het beste kunt gebruiken. En als je na een flinke zoektocht wel een geschikte tool vindt dan blijkt hij erg duur te zijn of is hij net te beperkt voor wat jij wilt. Daar hebben we wat op gevonden.

Tools en denkwerk
De vragen die wij krijgen, zijn bijvoorbeeld: Heeft het zin om actief te worden op social media, wat zegt men over mijn merk of over mijn markt, over welke onderwerpen die mijn business raken wordt online het meest gesproken, hoe is de berichtgeving online inclusief social media over mijn merk (positief, neutraal of negatief), wat zijn de belangrijkste influencers, hoe doen mijn concurrenten het ten opzicht van ons? Met enkele uitgekiende tools kunnen we antwoord geven op deze vragen. In een overzichtelijke rapportage met duidelijke grafieken krijg je het inzicht waar je naar op zoek bent. Dat kunnen we eenmalig doen maar ook vaker als dat nodig is. We kijken niet alleen naar social media zoals Twitter, Facebook, Linkedin of Hyves maar ook naar websites, discussiefora, blogs. Het inzetten van de juiste tools is overigens niet genoeg. Net zo belangrijk is goed kijken naar de gevonden resultaten, ze doorgronden en vertalen naar social media beleid dat onderdeel is van het totale communicatiebeleid. Ook daarbij helpen we natuurlijk.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer