18.04.12

Maar één PR bureau op retailcongres

Donderdag 19 april ga ik naar het congres ‘What is going on in retailing’. Een paar honderd beslissers van fabrikanten en retailers komen daar bij elkaar om van veel sprekers te horen hoe zij aankijken tegen de uitdagingen in de retail. En hoe ze het aanpakken. Er is veel keus.

Ik heb net mijn spoorboekje voor de dag in elkaar gezet. Zo hoor ik van Hoogleraar retailmarketing, Gino van Ossel graag of cross-channel het gaat winnen van zuiver online verkoop. En Professor Simonetta Carbonaro gaat aangeven waarom retailers een ‘radical mindshift’ nodig hebben. Naast wetenschappers zijn er ook een aantal praktijkmensen die hun case komen vertellen. Ik ga luisteren naar de verhalen van iCentre Group (grootste Apple premium reseller in Nederland), IBM en Maxeda (van o.a. Praxis en Formido) en Ahold. En de case van Hema over hun vernieuwde focus op food wil ik ook graag even horen.

Onderbelicht
Wat mij opvalt in de lijst van congresgangers is dat er bijna geen communicatiebureaus nieuwe kennis komen opdoen. Terwijl er toch heel veel reclame-, marketing en PR bureaus aan het werk zijn voor fabrikanten en retailers. Ik tel vier reclamebureaus en één PR bureau. Persoonlijk vind ik dat de kracht van PR nog onderbelicht bij veel Nederlandse retailers. Ik schreef daar al een paar blogposts over. Ik zal tijdens het congres echt opvallende uitspraken twitteren (#wgoir) en beloof de komende weken ook een paar opvallende zaken in een blogposts te gieten.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer